A Daihatsu autók gyártása is leáll a Toyota-botrány miatt
Az NHK japán televíziós csatorna beszámolója szerint kedden az Oszakában található legnagyobb üzemében is leállt a termelés, miután a három másik gyárában már az előző napokban felfüggesztették a gyártást.
A Daihatsu napi átlagban 4000 autót gyártott Japánban, ahol áprilisban mintegy 9000 alkalmazottat foglalkoztatott. A március végével záródott pénzügyi évében mintegy 870 ezer járművet készített.
A vállalat a múlt héten közölte, hogy összesen 64 modellje érintett a biztonsági tesztek hamisítási botrányában, emiatt döntöttek a termelés felfüggesztéséről és a kiszállítások leállításáról Japánban és a határokon kívülre.
A Daihatsu-botrány komoly csapás a mintegy 8 ezer beszállítóra, és rontja majd az anyacég, a Toyota Motor Corp. eredményét – írja az MTI. A Daihatsu ígéretet tett arra, hogy kompenzálja közvetlen beszállítóit, a termelés szüneteltetése alatt pedig kifizeti alkalmazottjai bérének egy részét.
Egymillió járművet már vissza kellett hívni
Mint korábban megírtuk, a Toyota egymillió járművet hívott vissza az Egyesült államokban a 2020–2022 között gyártott modelljei közül a légzsákokkal kapcsolatos problémák miatt. Az indoklás szerint az utasérzékelő rendszer érzékelőjének meghibásodása az első utasülésen rövidzárlathoz vezethet, aminek következtében a légzsákok nem nyílnak ki, ami sérüléshez vezethet.
Az említett okok miatt az alábbi modelleket vizsgálják felül, szükség esetén pedig javítják azokat:
- Toyota Avalon,
- Camry,
- Highlander,
- RAV4,
- Sienna és
- Corolla, valamint ezek egyes hibrid modelljeit,
- továbbá a Lexus ES250 szedán és RX350 SUV-modelljeit.
A Daihatsunál azonban az összes modell érintett, ezért a probléma felülvizsgálásáig és kiküszöböléséig nemcsak a forgalmazás, de a komplett gyártósor is leáll.