Újabb hibát fedeztek fel a Boeing 737 Maxeken
További Külföld cikkek
-
Szürreális baleset Szöulban: óriási kráter nyelt el egy motorost
- A japán legfelsőbb bíróság alkotmányellenesnek ítélte az azonos neműek házasságának tilalmát
- Meghalt Mia Love, az első afroamerikai republikánus kongresszusi képviselőnő
- Így gyalázták az európai vezetőket Donald Trump emberei a kiszivárgott üzenetekben
- Jönnek a bejelentések, Washington és Moszkva kulcsfontosságú ügyben állapodhatott meg
A problémát Stan Deal, a vállalat kereskedelmi repülőgépekért felelős részlegének vezetője a Boeing alkalmazottainak küldött feljegyzésben hozta nyilvánosságra – írja a CNN.
A 737 Max repülőgépek törzsét gyártó Spirit AeroSystems Boeing-beszállító cég egyik alkalmazottja értesítette a repülőgépgyártót, hogy két lyukat nem a Boeing precíz követelményeinek megfelelően fúrtak ki
– írta Deal feljegyzésében, hozzátéve, hogy ez még nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, és az összes 737-es biztonságosan üzemelhet tovább. Deal arról is írt, a vállalatnál úgy vélik, hogy körülbelül ötven még le nem szállított repülőgépen kell majd utómunkálatokat végezniük.

A rosszul fúrt lyukakról szóló hírek újabb csapást jelentenek a Boeing megtépázott hírnevére nézve, legutóbb január 5-én gyülekeztek sötét fellegek egy 737 Max 9-es gép fedélzetén történt szörnyű baleset miatt.
Kényszerleszállást hajtott végre egy gép, miután kiszakadt egy ablaka
Az Alaska Airlines repülője Portlandben ért földet.
Az Oregon állambeli Portlandből repült volna Ontarióba az Alaska Airlines egyik gépe, azonban röviddel az indulás után visszafordulni kényszerült, mivel a repülőgép egyik ablaka kiszakadt. Az utasok és a személyzet tagjai szerencsére nem sérültek meg. A történtek pontos okát még vizsgálják, de a Boeing vezérigazgatója, David Calhoun azt mondta a befektetőknek, hogy ők okozták a problémát.
„Jobbnak kell lennünk”
„Bármilyen következtetésre is jutunk, a Boeing felelős a történtekért. Bármi is legyen a baleset konkrét oka, egy ilyen esemény egyszerűen nem történhet meg egy olyan repülőgépen, amely elhagyja valamelyik gyárunkat. Egyszerűen jobbnak kell lennünk” – fogalmazott Calhoun.
A Boeing az elmúlt években a költségcsökkentés jegyében egyre inkább a beszállítóktól függött repülőgépei kulcsfontosságú alkatrészeinek összeszerelését illetően. A Spirit AeroSystems például a törzseket és egyes esetekben a pilótafülkéket építi a vállalatnak, így a Boeingre csak a nevével fémjelzett repülőgépek végső összeszerelése marad. De nem csak beszállítókkal vannak gondok.
Deal elismerte, hogy a Boeing saját gyártóüzemében is vannak problémák a repülőgépekkel.
A Boeing az elmúlt években többször is leállította a szállítást mind a Max, mind a 787 Dreamliner esetében, mert a gépek nem a szabványoknak megfelelően készültek.
A leállások gondot okoztak a repülőgépekre számító légitársaságoknak, és a Boeingnél is folyamatos veszteségekhez vezetett. A vállalat a múlt héten arról számolt be, hogy 2023-ban 2,2 milliárd dolláros mínuszt hoztak össze, így az elmúlt öt évben 26,7 milliárd dollárra nőt a veszteségük.
Két nagy megrendelő, a United Airlines és a Southwest Airlines a múlt hónapban közölte, hogy már nem számítanak a 737 Max új típusának érkezésére. A Southwest a 737 Max 7-es, míg a United a Max 10-es típust várta. Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal egyik gépet sem találta alkalmasnak utasok szállítására.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.