Versenytorzító Google
Legfrissebb híreink
- Lemondott a máltai kormányfőhelyettes, miután korrupciós botrányba keveredett
- Duke Ellington, a jazz legenda, aki segített megdönteni a Szovjetuniót
- Több százan rohamozták meg a Tesla Berlin melletti gyárát, összecsaptak a rendőrökkel
- Titkos földalatti fegyvergyárak hálózata működik Ukrajnában
- Nukleáris hulladéktárolót építenének egy japán város alá
- Pandának festett kutyákkal csalogatják be a látogatókat egy kínai állatkertbe
- Azt hitte, Az éhezők viadalába csöppent, ezért megölt egy 87 éves öregembert a londoni férfi
- Macerás, poggyászvonszoló gyaloglásra számítson az észak-adriai reptérre érkező utas
- Egyre több helyről ömlenek az álhírek, pedig van megoldás ellenük
- Szorul a hurok Donald Trump nyaka körül
Egy Google logo elhelyezése a “saját márkás” találatok mellett nem jelent garanciát a felhasználóknak arra, hogy fogyasztói jogaikat hatékonyabban védi a keresőóriás - figyelmeztet cinikusan az európai fogyasztóvédelmi szervezet, a BEUC. Az Európai Bizottságnak küldött levelében a szervezet a Google egy őszi javaslatára reagált, melyet azután tett közzé a keresővállalat, hogy az EB túlzott piaci befolyással való visszaélés ügyében régóta előtetes vizsgálódásokat folytatott.
A történet hátterét az adja, hogy számos weboldal tulajdonosa panaszt tett a Google találatai kapcsán: szerintük ugyanis hiába az oldalaik jó page rankje, az Google saját márkás szolgáltatásait eleve feljebb sorolja például az éttermek vagy utazási oldalak találatainak megjelenítésekor. A Mountain Viewban székelő vállalat reakciója erre az volt, hogy jó akkor a jövőben a Google termékek találatai mellé feltünteti, hogy azok a Google sajátjai a listán (kvázi reklámként stigmázva).
Az EB-t viszont emellett egy ideje négy témakör is aggasztja a Google machinációi kapcsán: 1. a saját vertikális (tematikus) keresőknél a Google szolgáltatásainak előnyben részesítése; 2. a versenytárs tematikus keresők tartalmainak beemelése saját; 3. a Google által megkövetelt kizárólagosság a hirdetőitől reklámjaik; 4. a Google adWords hirdetési platformjának hordozhatóságára vonatkozó kifogások.
EB források szerint a Google által nyáron megküldött módosítási javaslatok messze nem győzték meg az illetékes Joaquin Almuniát. A szőr mentén simogatásnak most tehát úgy látszik vége, a versenyjogi biztos többszöri figyelmeztetése nyomán ugyanis megindul az első fázisa egy esetleges erőfölénnyel való visszaélésre vonatkozó uniós vizsgálatnak.
A BEUC mindenesetre világossá tette, hogy fontos az informált választás lehetőségének biztosítása (értsd a Google logo feltüntetése a keresési találatok közt) az azonban távolról sem jelent megoldást a a problémára, vagyis arra, hogy a cég feltételezésük szerint durván visszaél überdomináns piaci helyzetével.
Rovataink a Facebookon