Légikatasztrófa Németországban
További Külföld cikkek
- Az Európai Parlament új állásfoglalásában nyomást gyakorol Magyarországra Ukrajna támogatásának ügyében
- Ukrajna fájó csapást mért Oroszországra, megsemmisítette az 5 millió dolláros csodaeszközét
- Sima győzelem helyett akár nagy pofonba is beleszaladhat a legerősebb ír kormánypárt
- Georgia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val
- Németországban őrizetbe vettek egy fiatalkorú férfit, aki terrortámadásra készülhetett
Áldozatok
Az utasszállító gépen utazók számáról ellentmondásos információk kerültek napvilágra. Kora reggel a BBC 71, az AP 93, a németországi orosz nagykövetség pedig 69 utasról tudott. A német rendőrség korábban úgy nyilatkozott, akár 140-150 halálos áldozata is lehet a katasztrófának.
A legutóbbi orosz közlés szerint a moszkvai gépen 52 gyermek is utazott. Mindannyian oroszok. Az áldozatokról bővebben
Nyaralni indultak
Az orosz utasok nyaralni indultak a spanyol tengerpartra. Spanyol tömegtájékoztató eszközök keddi jelentései szerint két turistacsoport volt a Tu-154-es gépen. A dpa szerint az egyiknek a katalán tengerparton, a másiknak Valencia térségében foglaltak szállást.
A Baskir Légitársaság (BAU)BTC-2937-es járata |
Eddig huszonhat áldozat holttestét találták meg a mentőalakulatok. Sok holttestet üléseikban bekapcsolt biztonsági övvel találták meg a roncsok között. Mivel jelentések szerint a gépek darabjai a Boden-tóba hullottak, a kutatást könnyűbúvárokkal is folytatják.
Egyelőre még nem tudni, mitől következett be az ütközés, a Tu-154-es feketedobozát azonban már vizsgálják.
Nem tudták elkerülni az ütközést
Az AP azt közölte, az ütközés pillanatában a két gép a svájci légiirányítás ellenőrzése alatt volt.
A német hatóságok kezdetben az orosz pilótát tették felelőssé a balesetért - Ulrich Müller baden-würtembergi közlekedési miniszter szerint a Tu-154-es a svájci légiirányítók többszöri figyelmeztetése ellenére sem változtatott repülési magasságán. A legfrissebb információk szerint azonban a baskír légitársaság utasszállítója a svájci légiirányítás harmadik figyelmeztetésre süllyedni kezdett, addigra azonban bekapcsolt a DHL teherszállítójának ütközésjelző rendszere. Mivel a két gép egyszerre csökkentette magasságát, az ütközés elkerülhetetlenné vált. A baleset körülményeiről bővebben