A terrorizmus vezető márkája
Mint mondta, amerikai elemzők mostanában a "McAl-Kaida" jelenségről, a terrorizmus egyfajta franchiseosodásról beszélnek. "Az al-Kaida márkanév, amit a robbantók szívesen magukra vesznek" - mondta, hozzátéve, hogy ez az al-Kaida céljainak is megfelel. Kétli azonban, hogy Oszama bin Laden állna a merényletek mögött, hiszen még az sem biztos, hogy a terroristavezér "egyáltalán ismeri Isztambul térképét".
Ez azonban azt jelenti, hogy az al-Kaida, ha nem is a hagyományos értelemben, de valóban nemzetközi hálózattá bővült.
Céltudatos gonoszok
Tálas szerint nem jelent taktikaváltást az al-Kaida részéről, hogy muzulmán lakosságú országban robbantott. A terrorszervezet valamennyi merényletének komoly üzenete van, ez esetben egy NATO-tag, "talán a legsebezhetőbb NATO-tag" ellen követtek el merényletet.
Az üzenet egyrészt szolgálhatja az amerikaiak és a NATO többi tagjának az "idegesítését" is, másrészt a muzulmán lakosságnak is üzen. "Vagy velünk vagytok, vagy ellenünk" - olvassa ki az üzenetet az arab rezsimek ellen a nyugatellenes harcának vehemenciájával küzdő al-Kaida robbantásaiból. "Ezek az emberek minden kétséget kizáróan gonoszak, de nem buták" - összegezte véleményét a biztonságpolitikai szakértő.