Politico: Donald Trump több mint 13 millió dollárt költött Kamala Harris lejáratására

2024.08.22. 13:04
Donald Trump volt amerikai elnök kampánykiadásai több mint kétszeresére nőttek a múlt hónapban, mivel nagy összegeket költött a Kamala Harris alelnököt támadó hirdetésekre, azonban kampány-infrastruktúra terén elmarad a demokrata jelölt mögött.

A jelentések szerint Kamala Harris jelöltsége miatt lemaradtak a republikánusok a kampánypénzek terén. Mindkét fél igyekszik megszólítani a saját bázisát és elérni minél több bizonytalan szavazót a csatatérállamokban, írja a Politico.

Korábban Joe Biden amerikai elnök is nagyobb költségvetéssel dolgozhatott, mint republikánus vetélytársa, de a közvélemény-kutatásokon mégis gyengébben szerepelt. Donald Trump számára ez nagyon szerencsés helyzet volt, hiszen kampánya így takarékoskodhatott a pénzzel, miközben kényelmes előnyben volt demokrata ellenfelével szemben.

Mostanra ez az előny eltűnt, és még a finanszírozásbeli előnyt is elvesztette, amelyet korábban Joe Bidennel szemben tartott. Kamala Harris kampánya a rekordméretű adománygyűjtésnek köszönhetően július végén közel 220 millió dollárt jelentett, míg Donald Trumpé csak 151 millió dollárt. A fő kérdés jelenleg az, hogy a republikánusok kampánya hogyan fogja növelni a kiadásait a választások napjáig tartó döntő fontosságú végső hajrában.

Elemzésekből kiderül, hogy Donald Trump kampányfinanszírozása jóval alacsonyabb, mint négy évvel ezelőtt. A volt elnöknek pedig jóval kisebb kampány-infrastruktúra áll rendelkezésére, mint Kamala Harrisnek, aki gyakorlatilag megörökölte Joe Biden minden potenciálját.

Nemcsak a közvélemény-kutatásokban, hanem finanszírozásban is kezd alulmaradni a republikánus jelölt

2023 eleje óta a republikánusok összesen 117 millió dollárt költöttek, szemben a demokraták 330 millió dollárjával. Donald Trump júliusban továbbra is alulmaradt Kamala Harrisszel szemben: kampánya 24,3 millió dolláros költésről számolt be, szemben a demokrata kampánystáb 80,7 millió dolláros költésével.

A republikánusok júliusban 14,1 millió dollárt költöttek fizetett választási hirdetésekre, ennek többségét, 13,5 milliót a Kamala Harris-ellenes akciókra.

Ezenkívül a levelezés (3,4 millió dollár) és a légi utazás (3,3 millió dollár) tette ki a költségek többségét, valamint egymillió dollárt költött közvélemény-kutatásra is.

Júliusban azonban jóval kevesebbet szántak a republikánusok a kampányra, mint négy évvel korábban. 2020 júliusában, a Covid–19-járvány által megváltoztatott választási ciklus közepette Donald Trump kampánybizottsága 65 millió dollárt költött − ebből 34 millió dollárt médiamegjelenésre és 13 millió dollárt online és sms-hirdetésekre. Akkor 800 alkalmazott dolgozott Donald Trump kampánystábjában. Ezzel szemben most csak háromszázan dolgoznak neki, míg Kamala Harrisnél 1100 fő látja el a feladatokat.