Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMCsak feleannyi újságban lesz politikai hirdetés, mint legutóbb
Az Állami Számvevőszék szerint a helyi önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati választás előtti kampányban 286 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést. A határidőig pontosan ennyien juttatták el árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez. Öt éve a helyi önkormányzati és a nemzetiségi önkormányzati választások előtt 366 nyomtatott és 232 elektronikus sajtótermék küldte meg hirdetési árjegyzékét a számvevőszéknek.
Az ÁSZ a honlapján a „Választás” menüpont alatt tette közzé az önkormányzati választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket. 176 nyomtatott és 110 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg a felületen.
Kampányidőszakban – a választási eljárásról szóló törvény szerint – politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre a helyi önkormányzati képviselők választásához kapcsolódóan augusztus 2-ig, a nemzetiségi választáshoz kapcsolódóan augusztus 6-ig volt lehetőség, írja az MTI.
A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért. Az október 13-i szavazást követően 15 napon belül – tehát legkésőbb október 28-án 16 óráig – a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.