Tekla
12 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

32 film versenyzik Szegeden

2020.09.08. 16:46 Módosítva: 2020.09.08. 16:46
Aki a Velencei Filmfesztiválról érkező hírek után nem bírja kivárni Horvát Lili új filmjének hó végi hazai bemutatóját, az premier előtt megnézheti a kedden kezdődő Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon.

A versenyen kívüli vetítéseken a közelmúlt legsikeresebb magyar filmjeit ( Remélem, legközelebb sikerül meghalnod :), 1945, Szeretlek, mint állat, Seveled, Drakulics elvtárs ) láthatja vagy nézheti újra a közönség. Emellett erős premier előtti szekciót állítottak össze: nyitófilmként az e héten mozikba kerülő Hab című vígjátékot vetítik, a rendezvény zárásaként pedig a Velencében debütált Felkészülés egy meghatározatlan idejű együttlétre lesz megtekinthető jóval a bemutató előtt.

De a versenyprogram is erős, abban összesen harminckét alkotás szerepel. A nagyjátékfilm-szekcióban a magyar operatőröket az Akik maradtak, a VALAN és a Magdolna képviseli, e három mű száll ringbe francia, norvég, orosz, német és dél-afrikai pályatársaikkal.

Jávorszky Iván, a szervező Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont vezetője elmondta, hogy három kategóriában zajlik a versengés.

Rekordszámú, 538 nevezés érkezett, az előzsűri 67 nagyjátékfilm, 430 kisjátékfilm és 41 kísérleti film közül választotta ki a versenyprogramban szereplő 32 alkotást. 

Szabó Éva Andrea fesztiváligazgató pedig azt emelte ki, hogy a tavaszról szeptemberre halasztott idei rendezvényt a szokottnál is nagyobb érdeklődés övezi.

Nagy a szakmai érdeklődés a fesztivál iránt, hiszen számos filmes rendezvény maradt el a közelmúltban a járvány miatt.

Az elismerésekről a végső döntést a Szabó Gábor, Herbai Máté és Dobos Tamás operatőr, valamint a Kocsis Ágnes és Karoly Bardosh rendező alkotta zsűri hozza meg a fesztivál zárónapján, szeptember 12-én.

A vetítéseket szakmai programok, mesterkurzus és kerekasztal-beszélgetések kísérik. Szó lesz az új filmalkotási módokról, a mobiltelefon kameraként való használatáról és a VR-filmek technikai-képi sajátosságairól, valamint a fekete-fehér filmezés képi világáról, illetve újra és újra feltámadó kultuszáról.