Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegvan a nyerő magyar musical a Madách Színháznál
Derzsi György és Meskó Zsolt Kazinczy, a tizenötödik című műve nyerte a III. Madách Musical Pályázatot – adta hírül az MTI. A győztes pályaművet, amely az 1848–49-es szabadságharc korát idézi meg, a Madách Színház a 2021–22-es évadban mutatja be.
Az új magyar musical megalkotására meghirdetett pályázaton csak olyan művek vehettek részt, amelyeket még nem mutattak be nyilvános színpadi előadáson. A négy döntőbe jutott pályaműből 30-40 perces keresztmetszetet állított színpadra Valcz Péter és Widder Kristóf rendező a Madách Színház művészeivel közösen. A döntőt a Madách online színházában a nagyközönség is megtekinthette.
A Kazinczy, a tizenötödik témaválasztása megidézi az 1948–49-es szabadságharc korát. Középpontjában a hétköznapi ember áll, aki sodródik a történelem viharában, az apai örökség árnyékában, a megéletlen szerelem bánatában, és így válik Ady Endre szavaival muszáj-Herkulessé. A zsűri nagyra értékelte a klasszikus téma modern zenei világát – olvasható a teátrum közleményében.
Olgyay Gábor, Kövessy Róbert és Széll Szilvia Hegyikristály című munkájában a zsűri az egyedi, különleges zenét méltatta, kiemelve egyedi stílusát és érzékenységét a korszerű problémák iránt. Szitha Miklós és Egressy Zoltán közös pályaműve, A tegnap holnapja eredeti írói ötletre épül, amely groteszk görbe tükre abszurd életünknek. Tóth Péter és Hegyi György Shakespeare Zrt. -jének középpontjában pedig az a kérdés áll, hogy ki írta a világhírű alkotó drámáit.
A zsűri tagjai Kocsák Tibor zeneszerző, Müller Péter író, Szente Vajk színész és Tihanyi Ákos koreográfus volt, a zsűri elnöke pedig Szirtes Tamás rendező, a Madách Színház igazgatója volt.