Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Podcast
- Kultrovat podcast
- mécs mónka
- enyedi ildikó
- a feleségem története
- cannes
- cannes-i filfesztivál
Mécs Mónika: Így feleltek a producerek a cannes-i kikötőben Andy Vajnának
További Kultúr cikkek
- Egyre nagyobb az őrület, már 300 ezer nézőnél jár a Futni mentem
- Meghalt a Benjamin közlegény és A királyné nyakéke rendezője
- A lányt elsiratták, pedig meg sem halt
- Egy forradalmár felesége lerántja a leplet a magyar történelem eddig félreismert évtizedeiről
- A Transparency Internationalhez fordulnak az egyik legnagyobb magyar botrány ügyében
Enyedi Ildikó filmjét, a nemzetközi koprodukcióban készült A feleségem történetét bár a francia kritikusok az egekig magasztalták, végül mégsem kapott díjat Cannes-ban. Pedig a L’Humanité egyenesen Arany Pálma-esélyesnek látta, a Le Figaro pedig mesterműnek nevezte. Az amerikai kritika ugyanakkor igen erős kritikai hangon szólt: egy bíráló például azt kérdezte, hová tűnt Enyedi Ildikó egyéni hangja. A rendezőnő válaszképpen úgy nyilatkozott, hogy életében ilyen gonosz kritikát még nem kapott, és reméli, egyszer majd megérti, mi volt az oka ennek.
Az arútluK című podcastműsor vendége ezúttal Mécs Mónika, a film vezető producere, aki arról beszélt, hogy a nézők kifejezetten jól fogadták a Füst Milán regényéből készült filmet, Störr kapitány története megérintette őket. Minderről Mécs Mónika ezt mondta:
Fogalmunk sem volt, hogy fogadják a filmet, ráadásul az is közismert, hogy a cannes-iak híresek arról, hogy ha valami nem tetszik nekik, felállnak, és kimennek a teremből, vagy a végén kifütyülik a filmet. Ehhez képest állva ünnepelte őket több mint kétezer ember. A végefőcím alatt elindult a taps, aztán felálltak, és folytatódott. Mindannyian szipogtunk, olyan erős élmény volt ez a néhány perc.
Kulturális podcastműsorunkból az is kiderül, hogy a film készítői
- mennyire voltak csalódottak,
- mikor tudták meg, hogy a film nem nyert díjat,
- milyen élményeik voltak Cannes-ban,
- hogyan számoltak be a nemzetközi producerek annak idején Andy Vajnának arról, mennyi pénzt gyűjtöttek össze a filmre,
- a cannes-i részvétel mit jelent a film további sorsa szempontjából,
- mekkora szerepe van a díjak odaítélésekor egy kritikának és a kritikusnak,
- s hogy milyen további produceri munkák várnak Mécs Mónikára.
Odafent katt a lejátszógombra, és hallgassa meg a beszélgetést!
Az Index arútluK podcastjában ezúttal F. Tóth Benedek és Kozár Alexandra, az Index kultúra rovatának két munkatársa beszélget Mécs Mónikával. Hallgassa meg az arútluK podcast korábbi beszélgetéseit a a pályakezdő színészek nehézségeiről; vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, és Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt.