Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSárik Péter: A dzsessz a műfajok prostituáltja
További Kultúr cikkek
- Rendkívüli turnéra indítják Olaszország egyik legféltettebb gyűjteményét
- Tilda Swinton rangos elismerést vehet át
- Felrobbantott Duna-híd Esztergomban – így telt Magyarország legborzasztóbb karácsonya
- Világraszóló versenyt rendeznek a Normafán
- Elképesztő összegű adományt kapott a Magyar Nemzeti Múzeum
Sárik Péter vallja, szenvedély nélkül nincs dzsessz, de nincs zene sem. Dzsesszkoncert is lehet unalmas, ahogy klasszikus is, olyankor fel kell állni és el kell menni. Állítása szerint ő nincs benne abban a körben, amelyben bizonyos kollégái igen, hiszen a dzsesszben is vannak megmondóemberek, akik úgy gondolják, tudják, mit lehet és mit nem. Pedig szerinte a dzsesszben minden lehetséges, hisz ez a műfajok prostituáltja, ami onnan lop, onnan használ fel, ahonnan tud. Egy dolgot nem szabad: a minőségből engedni.
A műsorból ezenkívül megtudjuk még, hogy
- a zenészek is lehetnek légüres térben, ha nem tartoznak a megmondóemberek által kijelölt körökhöz;
- ő nem szégyell R-GO-t játszani, hiába gondolják egyesek, hogy az ciki;
- improvizálni úgy kell, hogy nagyon figyelünk a kollégákra, viszont nem feltétlenül kell ismerni hozzá magát a dalt;
- a dzsessz-zenészek között is vannak sznobok, de ő inkább az életre és a közönség megszólítására voksol;
- ha valaki egy kor fölött még mindig azzal törődik, mások mit szólnak, akkor ott súlyos gondok vannak, ezzel együtt neki se esnek jól a gonosz kommentek;
- a dzsesszben is van rasszizmus, de legalábbis polizei.
Az Index arútluK podcastjában ezúttal Kozár Alexandra és F. Tóth Benedek, az Index kultúrarovatának munkatársai beszélgetnek Sárik Péterrel.
Hallgassa meg az arútluK-podcast korábbi beszélgetéseit Kálloy Molnár Péterrel, aki senkitől nem kért szívességet, vagy a pályakezdő színészek nehézségeiről; vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt.