Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMVolt olyan hallgató, aki a lakásában rendezte meg a vizsgaelőadását
További Kultúr cikkek
- Egy parkolóházban lőtték agyon a híres rappert
- Kétmilliárd forintot csengettek ki egy kődarabért, amit egykor útburkolatként használtak
- Csonka András: Pár éve kussoltam volna, de ez most fáj
- Galkó Balázs súlyos baleseteket szenvedett, közösségi oldalán osztotta meg kálváriáját
- Addig halogatsz, amíg egy kórteremben találod magad, és elmúlik feletted az élet
A mintegy 40-50 főt lazán összehozó formáció, a Narratíva Kollektíva már 2019 óta létezik, két ifjú, de már számos sikeres kőszínházi-művészszínházi előadást is jegyző rendező, Kovács D. Dániel és Hegymegi Máté alapította. Az igazán különleges, kortárs világunkra is reflektáló független formáció alapvetően a Jurányi Házban játszik, de zsákfalvakba is utazik színházat népszerűsíteni. Legutóbb Csehov klasszikusát, a Meggyeskertet mutatták be némileg mára szabott történetbe ágyazva Demerung címmel.
Az ifjú rendező Bagossy Lászlóval közösen a Színművészetin rendezőosztályt is vitt, melynek tagjai az intézmény megszűntekor, illetve átalakulásakor mind a Freeszfe-n folytatták tanulmányaikat, a közeljövőben pedig a Salzburgi Mozarteumban diplomáznak. Ha majd oda jutnak, hogy a színházak Covid miatt bennragadt premierjei után végre vizsgarendezési lehetőséghez jutnak.
Kovács D. Dániel rendező, társulatalapító az arútluK podcastban elmondja:
- miért állt pozitívan és bátorsággal a ma nehéz helyzetben lévő színházi világban a társulatalapításhoz, és milyen szellemi értékekbe tudott kapaszkodni
- miért lett a csapat neve a némi iróniát is sugalló Narratíva Kollektíva
- hogy mára szerencsére már kvázifélállásban működő állandó színészeik, illetve munkatársaik is vannak
- hogyan tették át Csehov művét a mai világba úgy, hogy a kortárs és az eredeti történet között számos megfelelési pont van
- mit hozott a Covid a színházaknak, a végzős hallgatóknak, és miért tudnak nehezebben bizonyítani a rendezőhallgatók
- és hogy olyan végzős hallgató is akadt, aki a saját lakásában hozta létre vizsgaelőadását a megváltozott viszonyok miatt.
A Demerung szereplői: Kurta Niké, Ladányi Júlia, Pető Kata, Terhes Sándor, Kárpáti Pál, Egger Géza, Domokos Zsolt, Barna Lilla, Viktor Balázs és Hajduk Károly.
Korábbi adásainkban meghallgathatták, milyen jövő vár a Magyar Zene Házára, mikor kezdett el komolyan énekelni Szemenyei János, mire fókuszál a jelenleg forgatott, Blokád című film, mélyrepülésben van-e az X-Faktor, hogyan lehet közpénz nélkül sikeres filmet forgatni, Bányai Kelemen Barna elmondja, milyen is Csernus doki, kollégáink a pályakezdő színészek nehézségeiről beszélgetnek, de hallhat arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet sosem hagyott el, és azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, Mécs Mónika producer pedig ilyennek látta Enyedi Ildikó legújabb filmjét.
(Borítókép: Kovács D. Dániel. Fotó: Nagy Tamás / Index)