Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMFeltárták a dunai hajókázás történelmét
A Liszt Intézet az elmúlt években több kiállítást mutatott be Bukarestben és más romániai városokban a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeummal közösen.
Ezek a tárlatok a magyar közlekedés történelmét, valamint a dunai hajózás történetét elevenítették fel a gőzhajózás kezdeteiről az első világháborúig. A május 31. és szeptember 4. között a bukaresti múzeumban megtekinthető újabb kiállítás az első világháborút követően a dunai hajózásban bekövetkezett jelentős változásokat mutatja be, amikor nemcsak új és újraalkotott szabályozótestületek, hanem új állami és nem állami hajózási társaságok is alakultak.
A trianoni Magyarország egyik kihívása
A korszak a motorizáció és olajszállítás előretörése miatt műszaki értelemben is nagy kihívások elé állította a part menti államok kormányait és befektetőit. A trianoni Magyarországnak az új versenyhelyzetben újra kellett pozicionálnia magát, amelyet a jelentős hátrányok ellenére sikeresen oldott meg. Az 1930-as évek politikai változásai kihatással voltak nemcsak a magyar, hanem minden part menti állam dunai szállításban is elfoglalt pozíciójára.
A kiállítás öt tematikus és kronologikus egységben mutatja be a dunai hajózásban az 1920 és 1945 között megmutatkozó kihívásokat és a válaszokat archív fotók, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum által rendelkezésre bocsátott hajómodellek segítségével, amelyek kiegészülnek a bukaresti Dimitrie Leonida Műszaki Múzeum tulajdonában lévő múzeumi tárgyakkal. A kiállítást később Tulceán, Galacon, majd Szörényváron nézhetik meg az érdeklődők. A tárlat kurátora Tinku-Szathmáry Balázs – írja az MTI.