Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSzázezer ember előtt zenélt a magyar énekesnő
Kőrös Mimi, azaz Saya Noé igazi különlegesség a hazai zenei piacon. Melankolikus, alternatív dark pop stílusával kilóg a mainstreamből – és ezen nem is szeretne változtatni. Az arútluK podcast vendégeként az énekesnő nemcsak arról mesélt, milyen egy dark pop művész fiatalkora, hanem arról is, hogyan alakult ki a zenei stílusa.
Már az elsőért is díjra jelölték
Mimi első lemeze, a Museum of Sins 2020 decemberében jelent meg. Ennek legsikeresebb dalát, az Under The Rivert jelölték a Petőfi Zenei Díj Az év idegen nyelvű magyar szerzeménye kategóriájában.
Az albumot a Grammy-díjas producer, Matt Lawrence keverte, így nem csoda, hogy Fonogram-díj-jelölést is kapott a legjobb modern pop hangfelvételek között.
Idén pedig Jupiter címmel megérkezett második stúdióalbuma, és bekerült a Spotify női előadókat támogató Equal programjába. Ennek köszönhetően még New Yorkban, a Times Square óriáskivetítőjén is megjelent.
Most azonban Budapesten járt, itt volt, itt van, és volt idő arra, hogy beszélgethessünk is vele. Ennek során az is kiderül, hogy Saya Noé
- miért megy szembe a mainstreammel,
- hogyan hatott rá Malajzia,
- mit gondolnak róla a klasszikus zene világában dolgozó szülei,
- hogyan találta meg a Twitch platformot, és szerzett nemzetközi rajongóbázist,
- hogyan éli meg az online és az élő koncertek közti különbséget,
- mit érzett, amikor százezer ember előtt zenélt,
- és hogyan gondolkodik a nők helyzetéről a magyar zeneiparban.
Aki lemaradt volna az arútluK podcast előző adásáról, vagy újra meghallgatná a beszélgetést, ide kattintva megteheti.
(Borítókép: Saya Noé. Fotó: Lapat Lili / Index)