Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMVecsei H. Miklós: Belebújni egy szerepbe olyan, mint szerelmesnek lenni valakibe
További Kultúr cikkek
- Egy parkolóházban lőtték agyon a híres rappert
- Kétmilliárd forintot csengettek ki egy kődarabért, amit egykor útburkolatként használtak
- Csonka András: Pár éve kussoltam volna, de ez most fáj
- Galkó Balázs súlyos baleseteket szenvedett, közösségi oldalán osztotta meg kálváriáját
- Addig halogatsz, amíg egy kórteremben találod magad, és elmúlik feletted az élet
Vecsei H. Miklós színészileg nagyon szép és izgalmasnak írta le Semmelweis Ignác karakterét, akit alapvetően egy hideg és magának való embernek tart.
Kiemelte, a történet és a karakter, akiről az adott film készül, lehet példakép, de a színész, aki megalkotja, csak az embert láthatja.
Elmondása szerint ez azért fontos, hogy minél részletesebb és egzaktabb karaktert tudjon megalkotni az adott művész − fogalmazott.
Olyan belebújni egy szerepbe, mint amikor szerelmes vagy valakibe
− mondta, arra utalva, hogy egy színész, mikor megformál egy szerepet, apró lépésekben halad, és ahogy egyre jobban megismeri saját karakterét, úgy szeret bele egyre inkább, és egyre jobban szeretné azt is, hogy majd a közönség is ennyire szeresse.
Először kriminek élte meg a szerepét
A harmadik forgatási hétig úgy játszotta Semmelweis karakterét, mintha egy krimi szereplőt alkotna: egy orvos, aki detektívként kutatja a megoldást a kórra, ami megöli az édesanyákat 1847-ben.
Elmondása szerint az első csecsemővel forgatott jelenet hozta meg a fordulatot, ugyanis ekkor rájött, hogy Semmelweisnek nem a kór gyógyítása volt a fő mozgatórugója, hanem az édesanyák és gyermekeik megmentése.
Semmelweis tudta, hogy hibáznak
1847-ben a fiatal magyar orvos már sejtette − és később ez be is bizonyosodott −, hogy nem a gyermekágyi lázban halnak meg az édesanyák, hanem egy orvos által vétett hiba miatt.
Vecsei szerint hivatása tette Semmelweiset emberivé, ugyanis alapvetően egy hűvös és mogorva embernek tartja karakterét. „A szülés aktusa, és az a pillanat amikor a kezébe veszi a kisbabát, és látja az édesanyát, akire büszke mint egy cinkostársra, ez az ami megváltoztathatta és nagyszerűvé tehette” − fogalmazott.
A színész szerint az kergethette őrületbe Semmelweist, hogy látta meghalni az édesanyákat és tisztában volt vele, ez miatta van, viszont fogalma sem volt, miért. Kiemelte,
ez a kínlódás színészileg nagyon értelmezhető.
A Semmelweis film már megtekinthető a mozikban.
(Borítókép: Vecsei H. Miklós. Fotó: Papajcsik Péter / Index)