Coppola új olasz családsztorin dolgozik
További Cinematrix cikkek
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
- „A csók egy baromság” – Ridley Scott cáfolta Denzel Washington állításait
Francis Ford Coppola a Keresztapa trilógia után egy újabb olasz-amerikai családtörténeten dolgozik. A még cím nélküli projektet ő írja és rendezi. Annyit lehet tudni róla, hogy az 1930-as évektől a hatvanas évekig dolgozza fel egy olasz-amerikai család életét, vagyis azt az időszakot is lefedi, amit a Keresztapa három része. A felnőtté válás története egy fiú és egy lány szemszögéből, főleg a kamaszéveik végére koncentrálva - nagyjából ez minden, ami nyilvánosságra került eddig.
Hogy melyik stúdióval fog együtt dolgozni Coppola, még szintén nem tudni. Hivatalosan senki nem erősítette meg, hogy a Paramount Pictures-szel, bár a produkció irodái ott vannak berendezve. A rendező előző filmje egy horror volt, a 2011-es Twixt Val Kilmerrel a főszerepben. Hogy a film nem lett nagy siker, az enyhe kifejezés, IMDb-pontszáma 5, de a kritikusok sem szerették jobban, a Rotten Tomatoes-on csak 45 százalékon áll. Előtte Coppola egy másik kísérletező filmet készített, a fekete-fehér Tetrót, ami szintén egy olasz gyökerű család története volt. Nem akart nagy film lenni, sokkal inkább az európai művészfilmek sorába illik, és annak nem is volt rossz.
A történet szerint a 17 éves Bennie elindul Buenos Airesbe, hogy megkeresse mostohabátyját, Tetrót (Vincent Gallo), aki író és pár évvel ezelőtt úgy döntött, hogy alkotói szabadságra megy. Azóta tojik a családra, de egy családtörténeten dolgozik, amit öccse olvasni kezd. Aztán a két testvér együtt bogozza ki a családi szálakat.
Hogy a mestert ennyire érdekli a család téma, az nem meglepő, hiszen a Coppola-klán megkerülhetetlen Hollywoodban. Francis Ford Coppola apja, Carmine Coppola is Oscar-díjas, Nino Rotával közösen kapta a Keresztapa 2 zenéjéért. Egyik testvére, August író, a másik, Talia Shire pedig színésznő. (Ő volt a Keresztapában Connie Corleone, a Rockyban pedig Stallone szerelme, Adrian.) Talia fia, Jason Schwartzman szintén színész (Holdfény királyság, Író és kamuhős). A testvére, Robert Schwartzman színészkedik is (Neveletlen hercegnő), de inkább zenészként ismert, a Rooney frontembere.
Francis Ford Coppola unokaöccse a szebb napokat látott, szintén Oscar-díias színész, Nicolas Cage, gyerekei közül pedig ketten, Sophia és Roman is filmrendezők lettek. (Coppola legidősebb fia fiatalon meghalt egy motorbalesetben.) Sophia Coppola szintén Oscar-díjas az Elveszett jelentésért, legutóbbi filmjét, a Lopom a sztáromat nemrég mutatták be Cannes-ban. Roman eddig főleg dokumentumfilmeket és videóklippeket készített.
"Legyen mindig személyes a munkád. És ne hazudj. Ha hazudsz, azzal csak magadat gáncsolod ki, és mindig fülön fognak csípni. Egy művésznek nagyon fontos, hogy ne hazudjon, de a legfontosabb, hogy ne hazudjunk saját magunknak" - Francis Ford Coppola szerint ez a legjobb tanács, amit a gyerekeinek adhat a filmezéssel kapcsolatban.
Ami pedig a filmipart illeti, ugyanazt sérelmezi ő is, amit a visszavonulását nemrég bejelentő Steven Soderbergh. Azt, hogy a stúdiók teljesen biztosra akarnak menni, minimális kockázatot sem vállalnák egy-egy filmért. "Pedig bármely művészeti ág egyik alapvető eleme a kockázat. Ha nem kockáztatsz, hogy alkothatnál bármit, ami valóban szép, és amit még nem láttak azelőtt? (...) Ha viszont elmész egy producerhez ezzel a szöveggel, hogy egy olyan filmet akarok csinálni, amilyen eddig még nem volt, akkor ki fognak dobni. Ők olyan filmet akarnak, amilyen már volt. Ami működik" - mondta két éve a Kultúrparton megjelent interjújában. Coppola szerint ez oda vezet, hogy a film változása, fejlődése le fog lassulni.
Kérdés, hogy a következő Coppola-film a Keresztapára vagy Tetróra hasonlít-e jobban. A Keresztapa trilógia legendás, de úgy tűnik, hogy Coppolát már több mint tíz éve egyáltalán nem érdeklik a hagyományos, klasszikus stúdiófilmek. Sőt, nem is tartja valószínűnek, hogy manapság meg lehetne csinálni egy olyan filmet, mint a Keresztapa. Gazdag is, híres is, Oscarjai is vannak, jobban szeret kis, művészi projektekkel molyolni. Ahogy maga is elmondta: pénze már rég nem a filmjeiből, hanem a boraiból van, így senki nem mondhatja meg neki, hogy mit csináljon. Ez alapján egy következő nagy gengszterfilmet, amit mindenki várna tőle, nem fog.
Rovataink a Facebookon