Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNézze meg a Saul fia nyitójelenetét!
A New York Times oldalára került ki az a jelenet az Oscar-esélyes Saul fiából, amit mi is az év egyik legjobbjának tartunk. Ráadásul maga a rendező kommentálja az egészet angolul, Nemes Jeles László az Anatomy of a Scene legfrissebb darabjában illedelmesen bemutatkozik, majd felkonferálja a jelenetet a csiripelő madarakkal, aztán többek között a homállyal való játékról, a kézikamerás felvételekről és a portrészerű-ábrázolásról is beszél. (Ide kattintva tudja megnézni a videót.)
A rendező azt is elmondja például, hogy bár nem derül ki egyértelműen, hol játszódik a jelenet, a néző elég információt kap ahhoz, hogy tudja, egy koncentrációs táborról van szó, illetve hogy direkt kerülték az erre utaló nyilvánvaló jeleket, mint például a horogkeresztes zászlókat.
Ebben a filmben nagyon fontosak az életlenek. Az, hogy mit látunk élesen, és mit csak a háttérben, nagyon meghatározó. Márpedig forgatáskor a digitális kamerákban és vetítéskor a digitális kópiákon az életlen képek értékelhetetlenek, mert nincs a képnek mélysége
– mondták az alkotók nekünk is a velük készült interjúnkban arról, hogy miért volt nagyon fontos, hogy 35mm-es filmre készüljön a film. A film operatőre Erdély Mátyás, akit az Amerikai Operatőrök Céhe idén Spotlight-díjra is jelölt a Saul fia fényképezéséért.
Rovataink a Facebookon