Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTarantino a hitelesség miatt fojtogatta színésznőit
További Cinematrix cikkek
- Johnny Depp lánya sem menti meg a sírból visszarángatott vámpírfilmet
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
- A Rocknak köszönhetjük a világ legpusztítóbb karácsonyi akciófilmjét
- Kicsi, mire jó ez a narkós és borzasztó sivalkodás?
Korábban beszámoltunk róla, hogy Uma Thurman a New York Timesnak részletesen beszélt arról, milyen megpróbáltatások érték a Kill Bill forgatásán a rendező Quentin Tarantino és az egyik producer, Harvey Weinstein döntései miatt. A cikkre heves reakciók érkeztek, több befolyásos hollywoodi színész és rendező is megszólalt az ügyben, ami sokak szerint újabb példa arra, hogy szórakoztatás címén a filmekben és a forgatáson megverik, megalázzák a nőket. A cikkben volt szó először arról, hogy Thurman balesetet szenvedett a film forgatásán, amit aztán a producerek megpróbáltak eltussolni.
Tarantino a cikk megjelenése óta először szólalt meg, és hosszú interjút adott a Deadline magazinnak. Elmondja, tudott arról, hogy Uma Thurman egy nagy cikkben kíván beszámolni, mi történt vele a Kill Bill forgatásán.
Tarantino szerint a cikk azért lett olyan, amilyen, mert ő nem beszélt időben a szerzővel, Maureen Dowddal. Szerinte ezért fordulhatott elő, hogy az írásban Weinsteinról hangzanak el az igazán botrányos részletek, mégis őt támadták leginkább utána.
A rendező azt is megemlíti, hogy a cikkben fontos kulcsembereket nem lehetett megemlíteni, ugyanis már mind ügyvédet fogadtak fel. Szerinte azonban Harvey Weinstein mellett Lawrence Bender és Bennett Walsh producerek tehetők elsősorban felelőssé a kialakult helyzetért.
Tarantino arra is felhívja a figyelmet, hogy a rá nézve leginkább kínos részletek egyike sem Uma Thurmantől származik, hanem az újságíró összefoglalásából, aki a cikk elkészítéséhez több stábtaggal is beszélt. Részletesen elmeséli, hogy miért történt a baleset: bár tesztelték az utat, amin Thurmannak élesben kellett vezetnie, az utolsó pillanatban a fények miatt megváltoztatták az útvonalat, aminek a végére került egy váratlan kanyar.
Többször visszatér rá, hogy a felvétel, ami a botrányt kavarta, eleve csak azért kerülhetett napvilágra, mert ő megkérte az egyik munkatársát, hogy keresse meg. Mivel 15 év telt el azóta, azért nem is bízott abban, hogy megtalálják, de boldog volt, mikor meglett.
Tarantino szerint Weinstein mindent megtett azért, hogy a felvétel ne jusson el Thurmanhez. Szerinte nem neki kellett volna tudnia, hogy forgatáshoz használt autó esetleg nem biztonságos, az ilyenekről nem a rendezőnek, hanem az első rendező asszisztensnek, a produkciós menedzsernek vagy a producernek kellett volna szólni. Hasonló indokkal húzza ki magát abból is, hogy a baleset után miért nem tett többet azért, hogy kiderüljön, miért történt az egész. Elmondása szerint a produkciós cég, a Miramax munkatársainak kell foglalkozniuk a biztosítóval, nem a rendezőnek.
Azt is elmagyarázta, hogy miért saját maga köpte le Uma Thurmant, illetve miért fojtogatta Diane Krugert és Uma Thurmant is. A köpésről azt mondta: nem bízott abban, hogy Michael Madsen jó helyre fog köpni, továbbá azért kellett igazi nyál, mert mesterségesen nem tudtak elég jó helyettesítő folyadékot találni.
A fojtogatásnál szintén a hitelességet emeli ki, illetve azt, hogy nem bízott senki másban, hogy nem tesz-e esetleg kárt a színésznőkben. Azt mondja, hogy Thurmannel és Krugerrel is mindent előre megbeszélt, és pontosan úgy is történt minden, ahogy abban megegyeztek. Tarantino azt is megjegyzi, hogy ez nem arról szól, hogy férfivel vagy nővel dolgozik együtt, sőt megemlíti, hogy egy férfi esetében méginkább ragaszkodna a „hiteles fojtogatáshoz".
Ezek után egyre többen teszik fel a kérdést: mennyire jó ötlet, hogy legújabb filmjének, ami egyelőre 1969 néven készül, és Leonardo DiCaprio lesz az egyik szereplője, megtörtént eseményeket dolgoz fel, és Roman Polanski karaktere lesz a főszereplője? A lengyel rendezőt évtizedek óta vádolják pedofíliával, és ezzel kapcsolatban előkerült egy interjú 2003-ból, amiben Tarantino megvédte Roman Polanskit. Szerinte Polanski nem erőszakolt meg senkit, hanem lefeküdt egy kiskorúval. Szerinte ezt a két dolgot külön kell választani, ugyanis – mint fogalmaz – a szexuális erőszakot túl sok mindenre használják az emberek, de a rasszizmushoz hasonlóan ez is olyan, amit sokkal többször használnak, mint ahányszor tényleg indokolt lenne.
Rovataink a Facebookon