Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÚjabb filmes adaptáció készült a Monte Cristo grófjából
A Monte Cristo grófját már több tucat alkalommal adaptálták mozifilmre és televíziós változatra, a francia filmművészet nagy alakjai közül az 1950-es években Jean Marais, a közelmúltban pedig Gérard Depardieu főszereplésével.
Edmond Dantes szerepében ezúttal Pierre Niney látható, a kalandfilmet az eddig elsősorban forgatókönyvíróként ismert Alexandre de La Patelliere és Matthieu Delaporte rendezte.
A csaknem kétezer oldalas műből – amely egy hamisan megvádolt és a Marseille-el szembeni zátonyszigeten található If várába bebörtönzött fiatal tengerész története, aki 14 évnyi fogság után megszökik és Monte Cristo grófjaként bosszút áll azokon, akik bebörtönözték – egy háromórás nagyszabású kalandfilm készült, az idei év egyik legnagyobb költségvetésű francia alkotása.
Pierre Niney mellett a főbb szerepekben Anais Demoustier, Anamaria Vartolomei, Laurent Lafitte és a hivatalos program versenynek zsűrijében helyet foglaló Pierfrancesco Favino olasz színész látható.
A filmet október 17-én mutatják be Magyarországon.
A hivatalos programban is a hazai művészek vonulhatnak fel csütörtök este a vörös szőnyegen a leginkább várt francia versenyfilm világpremierjén. Gilles Lellouche zenés romantikus filmje (L'Amour ouf – Őrült szerelem) Neville Thompson ír szerző Jackie loves Johnser OK? című regényéből készült, a főszerepekben François Civil és Adele Exarchopoulos látható.
Az Arany Pálmáért versenyző, eddig bemutatott alkotások közül a kritikusok pontozási listáját Sean Baker független amerikai filmes Anora című thrillere vezeti, amely egy üzbég származású New Yorki-i prostituált és egy luxuslakásban élő orosz oligarcha fia közötti szenvedélyes viszony egyszerű történeteként indul, majd miután a fiú szülei Moszkvában tudomást szereznek a fiatalok kapcsolatáról, a film valódi akcióvígjátékká és amerikai road movie-vá alakul át.
A Screen angol nyelvű szaklap 1-től 4-ig pontozza a filmeket, s az amerikai alkotás az egyetlen, amely háromnál magasabb átlagot ért el. A francia nyelvű Film francais szaklap hazai kritikusai is az amerikai filmet és Jacques Audiard francia rendező Emilia Perez című zenés thrillerét helyezik az első helyre. Ez utóbbi egy mexikói drogbáró teljes átalakulásáról és az őt körülvevő nőkről szól.
A cannes-i fesztivál díjkiosztóját és záróünnepségét szombat este tartják.
Rovataink a Facebookon