Mégis felvásárolhatja a Skydance a Paramountot
További Cinematrix cikkek
- Még sosem láttunk olyan gyalázatosan rossz folytatást, mint a Gladiátor II
- Ami a bevásárlóközpontban történt, azt senkinek nem kívánjuk
- Elment Törökországba, aztán kénytelen volt elhagyni Magyarországot
- Szenzációsnak ígérkezik a Hogyan tudnék élni nélküled? című új magyar film
- Már nem kell sokat várniuk a Star Wars-rajongóknak az Andor folytatására
A Skydance Media és a Shari Redstone vezette National Amusements Inc. (NAI) csendben felmelegítette a tárgyalásokat a függetlenség napjának ünnepi hetében, és előzetes megállapodásra jutott a Paramount Global felvásárlásáról. Az ajánlatot a Paramount Global igazgatótanácsának különleges bizottsága fogja felülvizsgálni, amely tavaly év vége óta irányítja a médiaóriást – számolt be a Variety.
A Skydance Media és a RedBird Capital cégekkel kötött új megállapodás a feltételezések szerint tartalmaz egy 45 napos időszakot, amely alatt a Paramountnak és az NAI-nak jogában áll olyan ajánlattevőt keresni, aki megfelel a Skydance feltételeinek. A fordulat azért érdekes, mert a National Amusements június 11-én hirtelen véget vetett a Skydance-szel folytatott több hónapos tárgyalásoknak, mondván, hogy aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy a vállalat és partnerei képesek lesznek-e lezárni a tervezett 6 milliárd dolláros tranzakciót.
Nem egyértelmű azonban, hogy az új megállapodás gazdasági feltételei jelentősen változtak-e a múlt hónapban meghiúsulthoz képest.
Egy, a helyzethez közel álló forrás szerint a Skydance továbbra is ellenzi a National Amusements azon kérését, hogy a vállalatot nem vezető részvényesek is szavazhassanak az üzletről. Abban reménykedtek ugyanis, hogy a törzsrészvényesek többségének jóváhagyása segítene kártalanítani Redstone-t az elkerülhetetlen részvényesi perektől. Redstone a Paramount szavazati joggal rendelkező részvényeinek mintegy 77 százalékát birtokolja. A törzsrészvényesek viszont nyilvánosan kritizálták a Skydance-üzlet feltételeit, ahogy azok áprilisban és májusban folyamatosan kiszivárogtak a médián keresztül.
A Paramount Global részvényei az év eddigi részében 28 százalékot estek, kedden azonban a részvények a rendes kereskedésben közel 6 százalékot emelkedtek, majd a Skydance és a BET Networks-eladásról szóló híreinek hatására további 8 százalékot ugrottak a zárás utáni kereskedésben, szerdára pedig 13 százalékos növekedéssel az elmúlt hónapok egyik legmagasabb értékét érték el.
A Paramount és az NAI számára biztosított 45 napos határidő, amely alatt egy jobb ajánlatot kereshetnek, talán ravasz megoldást jelenthet a Redstone által a részvényesek közös szavazására irányuló törekvés miatt kialakult patthelyzetre. A Skydance szempontjából az volt az oka annak, hogy a Paramountra irányuló ajánlattételkor a NAI-val együttműködjenek, hogy kihasználják azt a tényt, hogy a Redstone-féle NAI vasszigorral uralkodik a vállalat felett. Redstone szemszögéből azonban a Skydance-üzlet valószínűleg hónapokig költséges pereskedést jelentett volna, miközben a vállalat valószínűleg küszködött volna a bizonytalanság közepette.
Pletykák
Hétfőn késő este röppent fel a hír, miszerint a Barry Diller vezette InterActiveCorp (IAC) a National Amusementset akarja megszerezni, hogy birtokolja a Paramountot. Ez a pletyka történelmi távlatokat hozott a stúdió körüli forgatagba, mivel Diller, aki korábban a Paramountot és a 20th Century Foxot is vezette, és elindította a Fox Broadcast hálózatot, korábban (1993–94-ben) keményen harcolt Redstone apjával, a néhai Sumner Redstone-nal a Paramount tulajdonjogáért.
Szintén kedden jelentek meg pletykák arról, hogy egy befektetői csoport 1,6 milliárd dollárért szeretné megvásárolni a Paramount BET Networks egységét, egy olyan felvásárlási ügylet keretében, amelyet a BET vezetője, Scott Mills vezet. Hétfőn pedig a Variety megerősítette a CNBC értesülését, miszerint
a Warner Bros. Discovery aktív tárgyalásokat folytat a Paramount Globallal a WBD streamingplatformja, a Max és a Paramount+ streamingszolgáltató közötti eladásról vagy partnerségről.
Mind a WBD, mind a Paramount Global többmilliárdos veszteségeket szenvedett el a Max és a Paramount+ tartalommal, előfizetőkkel és marketinggel való felépítése, feltöltése miatt. Abban reménykednek, hogy mindkét szolgáltató méretarányos és meggyőző tartalmakat dob a közösbe ahhoz, hogy a kibővített platform erősebb versenyzővé váljon a Netflix, az Amazon Prime, a Disney+ és a Hulu ellenében.
A Paramount Global az egész ágazatra kiterjedő ellenszéllel küzdött. A stúdiókonglomerátum értékelése az elmúlt öt évben több mint felére esett vissza, de az egyedi médiatartalmak gyűjteménye még mindig értéket képvisel. Bár a megjelent potenciális vásárlók nyilvánvalóan kedvező áron szeretnék megkaparintani a céget egy olyan időszakban, amikor a súlyos streamingveszteségek és az alapvető kábel- és műsorszolgáltató üzletágakban bekövetkezett szerkezeti változások óriási nyomást gyakoroltak a vállalatra. A 45 napos ablakot, hogy más kérőkkel tárgyalhassanak, valószínűleg a közös részvényesi szavazás alternatívájaként dolgozták ki, de ez a vállalat szerint ugyanolyan eredményt hozna.
Így az NAI és a Paramount Global igazgatótanácsának tagjai joggal mondhatják, hogy minden lehetőséget megfontoltak a törzsrészvényesek számára kifizetett érték maximalizálására.
Akkor ez már le van játszva?
A Skydance-tárgyalások befejezése a vállalaton belül optimizmusra adott okot, hogy talán megmenekülnek a tulajdonosi átállással járó zűrzavartól. Április végén, miután a Paramount Global vezérigazgatója, Bob Bakish távozni kényszerült, az igazgatótanács egy háromfős vezérigazgatói csoportot nevezett ki, amelyet Chris McCarthy, a Showtime/Paramount Networks és az MTV Studios vezetője, George Cheeks, a CBS vezérigazgatója és Brian Robbins, a Paramount Pictures és a Nickelodeon vezérigazgatója alkot. A trió a költségcsökkentések, eszközértékesítések és stratégiai váltások felvázolásával foglalatoskodott annak érdekében, hogy a vállalat ismét szilárdabb lábakon álljon.
Ugyanakkor a Paramount egyáltalán nem volt sikertelen. A stúdió a múlt hétvégén kasszasikert aratott a Hang nélkül: Első nap erős nyitányával, Jon Stewart visszatérése a The Daily Show élére pedig évek óta a legmagasabb nézettséget hozta a műsornak és a Comedy Centralnak. Emellett a CBS az idei szezonban olyan megaesemények erős nézettségével aratott sikert, mint a Super Bowl és a Grammy-gála, valamint a Tracker első évados teljesítménye.
A helyzethez közel álló források szerint a Skydance–NAI megújult tárgyalásai „rendkívül komolyak”, de még mindig nem biztos, hogy az eladás átszakítja-e a célvonalat.
Rovataink a Facebookon