Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Cinematrix
- futni mentem
- kritika
- herendi gábor
- tenki réka
- csányi sándor
- udvaros dorottya
- lovas rozi
- trill beatrix
- bányai kelemen barna
Jönnek az ünnepek, kötelező jól érezni magad
További Cinematrix cikkek
Az örömelv mozgatta fogyasztói társadalom tagjaiként többnyire nem vágyunk semmi másra, mint egy kis kikapcsolódásra, felhőtlen szórakozásra. A lényeg, hogy mindig legyen nagyon jó. Herendi Gábor új filmje, a Futni mentem az említett igényeket akarja kielégíteni: nevettetni, szórakoztatni akar. A kérdés nem más, mint hogy sikerül-e neki.
Herendi Gábor rutinos rendező, ha a nézőszámot vesszük, akkor a legsikeresebb honi direktor, akinek olyan kasszasikereket köszönhetünk, mint a Valami Amerika, a Kincsem vagy a Toxikoma. Pontosan tudja, érzi, hogy mire vevő a nagyközönség. Boszorkánykonyhájából jól sikerült és kevésbé eltalált fogások is kikerültek már.
Lehetetlennek tűnő vállalkozás
A Futni mentem egyértelműen a jobban sikerült alkotásai közé tartozik, mert nem akar több lenni, mint ami, profin megkomponált romantikus vígjáték, amire az ünnepek közeledtével, a karácsonyi ajándékok vásárlása közben szívesen beülnek az egyébként megtépázott idegrendszerű családtagok.
Herendi Gábor mozija a Nők, ha futnak című cseh kasszasiker remake-je. Nem állíthatjuk, hogy az alaptörténet Lars von Trier-i mélységű: „A főszereplő egy anya (Udvaros Dorottya), aki férje halála után elhatározza, hogy teljesíti annak utolsó kívánságát, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont. Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra. Az anya és lányai mellett ráadásul a rokonokat és barátokat is váratlanul éri a nők lehetetlennek tűnő vállalkozása.”
Hazai sztárparádé
De akkor mégis mitől lett valóban szórakoztató vígjáték a Futni mentem? Nyilvánvalóan kellett hozzá a magabiztos rendezői kéz, de talán ennél is fontosabb, hogy remek színészi alakításokat látunk. Feltétlenül ki kell emelnünk Tenki Rékát, aki a tőle megszokott módon csillog, de Trill Beatrix üde tehetségéről, jelenlétéről is muszáj beszélnünk, hiszen sok esetben ő viszi a hátán a néha túl kiszámítható, sablonos cselekményt.
Nem fog csalódni, aki jegyet vált az alkotásra. hazai Sztárparádéban és kellemes másfél órában lesz része, ha átadja magát, és pillanatra sem gondolkodik el a látottakon.
Engem speciel kifejezetten zavart, hogy a karakterek által érintőlegesen megelevenített társadalmi problémákra – munkaalkoholizmus, kizsákmányolás, életkezdési nehézségek, elmagányosodás – a film lényegében egyáltalán nem reflektál. Ez megbocsátható, mert nem is akart. Mindemellett a nézőnek könnyen csömöre lehet a nyomokban reklámot, termékmegjelenítést tartalmazó jelentektől. De ahogyan a direktor is mondta az Indexnek adott nagyinterjújában, mérlegre kell tenni: van film vagy nincs film.
A Futni mentemben forgalommentes autópályán jutunk el a nagybetűs happy endig. A valósághoz sok köze nincsen, de néha ilyen is kell, jól érezni magad pedig ma már egyenesen kötelező.
Rovataink a Facebookon