Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Cikkek cikkek
"A csökkenő moziforgalom után döntöttünk úgy, hogy a digitális 3D-vel, és az alacsony jegyárakkal csábítjuk vissza a nézőket" - mondta el hétfői sajtóvetítés előtt a Corvin 3D pólóban feszítő Menyhárt Gábor, a Budapest Film üzletágvezetője. A multiplex mozik közül valóban itt lesz a legolcsóbb a jegy a 3D-s, egészestés filmekre: 1590 forintot (szerdán 990-et) kell fizetnünk a térhatású moziélményért.
Összehasonlításképp: a Westendben 1750 forintért nézhetjük meg csütörtöktől az Utazás a Föld középpontjába 3D-t. Az IMAX 3D-s filmjeire pedig 1350 a beugró (itt Brendan Fraser kalandfilmjét csak hagyományos, 2D-s verzióban vetítik), de ott a jegyünkért még mindig csak régi, 40 perces ismeretterjesztő filmeket nézhetünk 3D-ben. Bár folytak korábban tárgyalások A sötét lovag IMAX-verziójának bemutatásáról, erre végül nem került sor. Az igazi 3D-élmény viszont mégiscsak az, ha űrállomás-szerelés és narancsdobálás helyett Brendan Fraser menekül a T-Rex elől, vagy köpi az arcunkba fogmosóvizet.
3D fejfájás nélkül
A Dolby 3D Digital Cinema nyújtotta térélmény semmivel sem volt jobb, mint amit a Real D-ben vetített Beowulfnál tapasztaltunk a Westendben. Igaz, ez volt az első 3D-film, ahonnan nem hasogató fejfájással jöttünk ki. A hozzáértők szerint a Dolby 3D Digital nagyobb színmélységet produkál. Mi inkább kicsit sötétebbnek éreztük a képet a szokásosnál, de lehet, hogy csak amiatt, mert az Utazás föld alatti jelenetei eleve narancssárga és barna árnyalatokban úsznak. A 3D-szemüveget egyébként nem lehet hazavinni a Corvinból (próbáltuk, bejeleznek a kapuk, mint az IMAX-ban), a Westendből viszont igen.
"40 millió forintba került, de ez legalább a sajátunk" - mondja később Menyhárt Gábor a fagyos gépházban a 2K-s felbontású, DLP-technológiájú, Christie CP2000X típusú 3D-vetítőről, ami külső hűtést, vízhűtést és levegőelszívást is igényel. "A Real-D csak licenc- és bérlési jogokat kínált, mi viszont meg akartuk vásárolni a technológiát - teszi hozzá. - A Corvin mozinak így csak a filmforgalmazókkal kell osztozni a bevételen." Megtudjuk még, hogy a 295 férőhelyes Kabos teremben a 3D-s filmek mellett a hagyományos 35 mm-es és digitális kópiáról is tudnak vetíteni. A vászon viszont 13x5 méteres, ami azért elég szerény az IMAX-terem 24 méter magas, 18 méter széles vitorlájához képest.
Ezt nem töltik fel a netre
"A mozi most nyert pár év haladékot - jelenti ki Menyhárt - A térélmény miatt a nézők végre visszatérnek, és a stúdiók is egyre több egészestés 3D-filmet gyártanak, mivel ezeket nehezebb hamisítani, vagy feltölteni a netre. A sima digitális minőség önmagában nem hozta lázba a nézőket. Ez csak a forgalmazóknak jó, mert nem romlik a kópiák minősége, és könnyebben szállíthatók.
A mozi decemberben a Karácsonyi lidércnyomás 3d verzióját akarja bemutatni, ami Menyhárt Gábor személyes kedvence: "A Corvin közönsége szerintem nyitott lesz erre a filmre, aztán majd kiderül, hogy egy nap egyszer kell levetítenünk, vagy hatszor." A mozi tájékoztató jelleggel összeállított listáján örömmel fedeztük fel a jövőre várható 3D-s filmek között a Piranhát, és egy másik Tim Burton-klasszikust, a Frankenweenie-t.