Tiszta gyermekdal
"Morricone, aki már korábban olvasta Kertész Imre regényét rögtön igent mondott a felkérésre" - mondta el Koltai Lajos az album megjelenése alkalmából rendezett sajtótájékoztatón. Koltai négy éve már együtt dolgozott a most hetvenhat éves zeneszerzővel a Maléna forgatásán.
"Először Ennio Morricone lakásán beszéltünk a film zenéjéről, a mester azt mondta, hogy addig nem kezd el komponálni, amíg nem lát képeket a filmből, pár óra múlva mégis a zongora elé ült és lejátszott egy témát, ami végül be is került a filmbe" - idézte fel a filmzene születésének körülményeit Koltai, aki szerint a Sorstalanság kísérőzenéje olyan tiszta és egyszerűek, mint egy gyerekdal, nem nyomja el a film képeit, hanem alázattal szolgálja azokat.
"Olyan filmzenét szerettem volna, amit haza lehet vinni. Nem szerettem volna, ha az a Morricone szólalt volna meg, akit mindenki ismer, hiszen mindenki a Volt egyszer egy vadnyugat zenéjét ismeri tőle, és például a Misszió című film fantasztikus dallamaira kevesen emlékeznek" - tette hozzá a Sorstalanság rendezője.
Dead Can Dance és Gyűrűk Ura
A Sorstalanság filmzenéjében nagy szerepet kap a cimbalom, hogy ezzel is hangsúlyozzák, a Holokauszt ugyan egész Európát érinti, de Kertész Imre története mégis magyar. Ezenkívül több téma pánsípon csendül fel a filmben, amit az az Ulrich Herkenhoff játszott fel, akinek játéka a Gyűrűk Ura betétdalaiban is hallható.
A Sorstalanság szöveg nélküli betétdalát, ami a Magány himnusza címet viseli, az ausztrál Lisa Gerrard énekli. Koltai Lajos először az énekesnő egy már megjelent számát szerette volna a film egyik legutolsó jelenetéhez, de Morricone végül új számot komponált az énekesnőnek, sőt arra is rávette, hogy Európába utazzon.