Brad Pitt nem tudná ezt sokat csinálni

2011.05.16. 16:14

A Cannes-i sajtótájékoztatóra, ahogy ez várható volt, nem jött el a The tree of life rendezője, Terrence Malick, ugyanis nem szeret szerepelni. A Harvardon és az Oxfordon végzett, újságíróként is dolgozó 67 éves filmes ötödik filmjét így Brad Pitt volt kénytelen képviselni Cannes-ban, pedig 1973 óta elég nagy kultusza alakult ki. Brad Pitt hosszú, hátra fésült hajjal és körszakállal álta a rohamot, és nem akarta megmagyarázni a filmet mások helyett. Úgy nézett ki Pitt, mintha Jeff Bridges jól tartaná magát.

K EPA20110516113

Malickot a közönség befogadása érdekli, nem akar a film eladásában részt venni, mondta Grant Hill producer: "Ez olyan, mint amikor a kedvenc számodat elmagyarázza a zenész, és onnantól nem szereted meghallgatni".

A történet egy elég hideg, szigorú apa-fiú kapcsolatot mutat be, amiben nagyon fontos szerepet kap a természet, Isten, az evolúció, a szeretet és a halál. Terrence Malick nagyívű, az egész univerzum működését megmagyarázó mozit rendezett. Felmerült ezért, mennyire ért egyet a rendező filmben tett metafizikai és filozófiai állításaival a The Tree of Life főszereplője és egyik producere, Brad Pitt: "Természetesen, még ha szerintem megválaszolhatatlanok is, ezek egyetemes kérdések. A dolgok nem tartanak örökké, miért vagyunk a földön, mi a halál - ezekkel a kérdésekkel minden gyerek találkozik. A forgatókönyvet olvasva persze ráismertem a saját gyerekkoromra, bar az enyém nem volt ilyen szigorú, de minden családban hasonló az alapfelállás, hogy az apa az elnyomás, az anya a kegyelem – a gyerek a kettő közt van."

És hogy milyen apa Pitt?

"Kicsit nehezemre esett az elnyomó apát játszani, de igazán a gyerek szemszögéből érdekelt a történet. Remélem, senki nem fogja azt gondolni, hogy ilyen apa vagyok valójában is, inkább mindenki azt fogja hinni, hogy nagyon jó színész vagyok" - mondta a színész

A rendezőre jellemző, hogy szeret természetes körülmények között forgatni, így végig természetes fényekkel dolgoztak, illetve rendre elhagyja a forgatókönyvet, hogy szabadon dolgozhasson a színészekkel. "Malick a kamera előtt spontánul történő mozzanatokra koncentrált inkább - mondta Brad Pitt. "Kétszer felvették, ami egyszerűen a kamera előtt történt. Minden természetes fényforrás volt a házban, csak egy mesterséges fény. Nem tudom, hogy tudnám-e ezt sokat csinálni, mert nagyon fárasztó volt, de azért lett ennyire igaz az egész." Nagyon sűrű volt a forgatókönyv, a gyerekekkel való jelenetek nem voltak részletesen kidolgozva előre, nem is olvasták a könyvet. Lehet, hogy ezért működtek azok a jelenetek megfelelően.

Hosszas előkészítő munka előzte meg a forgatást a színészekkel, például híres festményeket nézetett a rendező velük, de sok előre nem megírt jelenetet is a végleges filmbe Jessica Chastain elmesélte, hogy amikor a pillangó rászáll a kezére, az nem volt benne a forgatókönyvben. Tarr Béla is meghagyta a legyet a Sátántangóban!

Pitt és Jessica Chastain
Pitt és Jessica Chastain

A vágást öt vágó készítette a digitális trükkök hatására hosszúra nyúlt utómunka miatt, gyönyörű is lett a végeredmény. Már a tavalyi Cannes-i fesztiválon be akarták mutatni a filmet, de végül minden érintett egyetértett abban, hogy inkább várják meg az idei premiert.

A jövőben még inkább az ilyen filmekre koncentrálna Brad Pitt: "Mindent megváltoztatott ahhoz képest, amit eddig csináltam. A legjobb mozzanatok egyáltalán nem voltak megtervezve a filmben, szeretném hosszú távon is inkább ebbe az irányban folytatni."

226939 211798472174430 197710070249937 663321 3643650 n

Mennyire volt személyes a történet? "Mesélhetnék a déli vidékekre jellemző családi életről, nevelésről, (Texasban forgatták a filmet), de Malick nem akarja egyértelműen besorolni a történetét adott környezetbe vagy miliőbe, a cél inkább az, hogy minden néző azonosuljon vele valamilyen szinten, ezzel vagy azzal a mozzanatával, mindenki felismerje magát benne. Egy univerzális, költői darab, mely mindenkinek szól, nem konkrét, előre megírt modellekre alapoz" - válaszolta Brad Pitt.