Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKét Space Jockey röhög a tetovált lányon
Újabb Prometheus-jelenet szivárgott ki: Noomi Rapace ormányos űrlényekkel álldogál egy sötét folyosón, de a két Space Jockey-ról most még elég nehéz eldönteni, hogy szobrok, elefántemberek vagy egyszerűen csak vigyázzban álló sisakos humanoidok, akik a trailerben látott barátságos óriás társai.
A Comingsoonon látható egy kihalványított verziója is az új képnek, amin sokkal jobban kivehetőek az idegenek:
Az egyik forgatókönyvíró, Damon Lindelof még elárult pár dolgot a Los Angeles Timesnak: az idén nyárom mozikba kerülő film középpontjában a hősiesség fog állni, és legalább olyan grandiózus történetet akarnak elmesélni, mint David Lean az Arábiai Lawrence-ben, csak most egy olyan univerzumban, ahol az emberiség maximum egy sárgolyó körül döngicsélő kis szúnyograj lehet.
A Space Jockey faj az eddigi hírek szerint az emberiség teremtője lesz a Prometheusban, ám az öntudatra ébredt, izgága szolgák (a mitológiai Prometheus tűzlopásához hasonlóan) el akarják csenni mestereiktől a terraformálás és a többi univerzumépítő trükk titkát. Ridley Scott ehhez még a Space Jockey-k űrhajóját is újrahasznosította a 79-es Alienből: az űrcsiga és egy óriási patkó keverékére hasonlító Derelict nevű jármű már a Prometheus trailerben is látható volt.
Ezek után nem lennénk meglepve, ha a túl kíváncsi szkafanderes űrhajósok (Noomi Rapace, Charlize Theron, Idris Elba, Logan Marshall-Green és az Alien-filmek kötelező androidját alakító Michael Fassbender) most is megbolygatnák valami idegen létforma unalmas életét (például a gigafejes urnateremben ), ami majd szűk szervizfolyosókon rohangál utánuk és egyenként lemészárol mindenkit. Persze az is lehet, hogy ez az egész csak találgatás, és egyáltalán nem erről fog szólni Ridley Scott filmje. A két trailer mindenesetre elég hasonló krízishelyzeteket mutat be: