Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM3D-ben láthatjuk a pucér Kate Winsletet
További Cine hírblog cikkek
Amerikai pite: A találkozó
A nagy remake- és folytatásgyártó láz az Amerikai pite-szériát is bedarálta. A hivatalos negyedik részben visszatér az 1999-es, első mozifilm összes emlékezetes szereplője: a pitekufircoló Jason Biggs, az oboázó Alyson Hannigan, az idióta apát alakító Eugene Levy, a hülye Seann William Scott, a vasalóállú Chris Klein és Stifler mamája, Jennifer Coolidge, aki egy egész generációnak véste az agyába, mit jelent a MILF rövidítés. Az új rész forgatókönyvét a Kalandférgek-franchise kitalálói, Jon Hurwitz és Hayden Schlossberg írták, és ők lettek a rendezők is. A film megosztja a kritikusokat: Amerika Réz Andrása, Roger Ebert a deja vu-érzés ellenére is jókat tudott röhögni rajta, Hollywood Reporter kritikusa szerint viszont "a Judd Apatov-féle szexcentrikus vígjátékok korában már egyáltalán nem vicces, ha egy harmincas férfi meztelenül áll a konyhában". Mivel az amerikai premier pénteken lesz, bevételi adatokat még nem tudunk. (IMDb: -, Rottentomatoes: 61 százalék)
Titanic 3D
James Cameron Titanicjából egy fontos jelenet sem hagytak ki. 1997 óta mindenki látta már a filmet, úgyhogy ugyanazt képzeljék el térhatásban. Mást nem tudunk mondani, mert a hajó most is elsüllyed. (IMDb: 7,5 pont, Rottentomatoes: 87 százalék, Index-ítélet: 4/10)
A bosszú jogán
A Ha/ver, a Szellemlovas 2: A bosszú ereje és a Féktelen harag után a mindent bevállaló megélhetési akciósztár, Nicolas Cage ismét egy bosszúfilmmel tér vissza. A keretsztori ezúttal annyi, hogy a főszereplő irodalomtanárnak (Cage) egyik éjjel kirabolják és megerőszakolják a dögös feleségét (January Jones), ezért önbíráskodásba kezd egy titokzatos öltönyös fickó (Guy Pearce) segítségével, aki később gyilkosságra utasítja. Bár a parókás Coppola-rokon mellett a rendező is egy akciófilmes veterán volt, a Dante poklát és a Banki melót jegyző Roger Donaldson, A bosszú jogán a március 16-i premiere óta csak 12,3 millió dollárt szedett össze a pénztáraknál, és a kritikusok sem voltak elragadtatva tőle. A New York Times szerint Donaldson "mára levesztette minden tehetségét", Roger Ebert pedig ezt írta a filmről: "Cage-et továbbra is jó színésznek tartom, de ez a film erősen próbára teszi a türelmet". (IMDb: 6,1 pont, Rottentomatoes: 25 százalék)
Csak a szél
A cigánygyilkosságokról forgatni fontos és bátor dolog Fliegauf Bence részéről, aki ettől a filmjétől kezdve már Bence, nem Benedek. A Berlinből Ezüstmedvével haza térő alkotásról már úgyis nagyon sokan és nagyon sokat beszéltek. Úgy lett politika a filmből, hogy a rendező végig nagyon vigyázott arra, senkit fel ne bőszítsen. A film célja szerint nem a cigányoknak készült. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium túlreagálva saját szerepét, előre magyarázta a bizonyítványát Berlinben, amit nem kellett volna. Csak azt érték el, hogy nemzetközi botrány lett. Egy cigány család napját követjük figyelemmel a cigánygyilkosságok idején: a félelem és kilátástalanság uralja a szép operatőri munkával és visszafogottan rendezett alkotást (interjú, kritika), ami nem egy kalandfilm. Az amatőr szereplők mindenkit lejátszanak ebben a cigánygyilkosságok érzékeny témájához meglepően ügyesen nyúló alkotáshoz. (IMDb: 6,2 pont, Rottentomatoes: -, Index-ítélet: 8/10)
Együtt az ég alatt
Jan Schomburg első játékfilmjéhez hasonló történettel találkoztunk már: van egy pár, de a boldogságot szétveri, hogy a férfi öngyilkos lesz, és kiderül róla, hogy éve óta hazudott élettársának. A nő ott marad a gyászban és egy jelentős adag problémával, mert nem tudja feldolgozni, hogy mennyi hazugságra épült a közös életük. (IMDb: 6,9, Rottentomatoes: -)
Francia hétvége
A Cirkó egy tavalyi francia vígjátékot hoz be, amiben egy Chevy Chase-filmeket megszégyenítően lökött család a 70-es években visszatér gyermekkori nyaralásaik helyszínére, miközben attól rettegnek, hogy a fejükre esik a végóráit járó Skylab űrállomás. Az Oscar-jelölt francia színésznő, Julie Delpy szórakoztató és érdekes rendező, a Két nap Párizsban című filmjét biztosan sokan látták, aminek New Yorkban játszódó folytatása is készült. Korábban párkapcsolati kérdésekkel foglalkozott, most a család a téma, amit alaposan megvadítanak a retróval és egy űrállomással. 1979-ben Bretagne-ban gyűlik össze egy család megünnepelni a nagymama 67. születésnapját. Balos apuka és a szélsőjobbos nagybácsi is szerepet kap a történetben. (IMDb: 6,5 pont, Rottentomatoes: -)
Nyócker 8D
Megvágva, lerövidítve, három új jelenettel és meglepetés zenékkel került mozikba a Nyócker 3D változata, amiben a csöcsök állítólag kiemelten térhatásúak lettek. Gauder Áron és Novák Erik 2004-ben 80 millió forintból hozták össze a magyar South Parkot, középpontjában a józsefvárosi cigány-zsidó-arab-kínai örök barátsággal, egy időutazásos olajszőkítéssel és sok kurvával, ami végül az Annecy animációs fesztivál mellett Ottawában és Katalóniában is díjat nyert. 2004-ben ezt írtuk a Nyóckerről: "biztosan tetszene Eric Cartmannek, bár csak néhányszor hangzik el benne, hogy pöcs", 2009-ben pedig szétkattintották az olvasók, mivel ingyen meg lehetett nézni az Indavideó Filmen. (IMDb: 6,3 pont, Index-ítélet: 7/10)
Szemünk fénye
Hetek óta nem láttunk rákkal foglalkozó filmet, de a franciák saját Oscar-jelöltjüket küldik a harcba a témában. A film története szinte szörnyű: Adam csecsemőkorától agydaganattal küzd. A rendező, Valérie Donzelli és a forgatókönyvíró Jérémie Elkaim közös gyermekük történetét mesélik el egészen érzékeny és különleges hangnemben. A szemünk fénye nem jó cím, az eredeti (Hadüzenet) sokkal keményebb és leíróbb: a film ugyanis azt mutatja meg, hogyan szállnak harcba a szülők a daganat ellen a gyerek egészségéért. Különböző stílusok, hangulatok, érzések kavarognak ebben a filmben, amit csak a legkeményebbeknek merünk ajánlani. (IMDb: 7,1 pont, Rottentomatoes: 86 százalék)