Szeretik a kritikusok Bruce Willis új filmjét
Dicséretáradattal reagált a kritika a fesztivál második napján a sztárgárdát felvonultató cannes-i nyitófilmre a Holdfény királyságra. Az abszurd drámákat (Tenenbaum, a háziátok) és bábfilmet (A fantasztikus Róka úr) készítő rendező Wes Anderson a közönséghez is közelebb lépett, és közben megtartotta egyéni stílusát: személyes és alapos filmet rendezett. Alexandre Desplat írta zenét is kiemelhetjük a felnőtteknek szóló gyerekekről készült filmben.
Wes Anderson legújabb filmje, a Holdfény királyság nyitotta meg a 65. Cannes- i Filmfesztivált, az 1965-ben játszódó fillmet a másnap készült kritikák lelkesen fogadták: két tizenkét éves kamaszról szól, akik szerelmesek lesznek egymásba, és megszöknek New England-ból, amivel felkavarják a város megszokott életét. A film sztárokkal van tele: játszik benne Tilda Swinton, Edward Norton, Bill Murray, Harvey Keitel, Frances McDormand és Bruce Willis is, a két fiatal tehetség, Kara Hayward és Gilman Jared mellett.
A kritikák nagy része a film előnyeként nevezi meg a nézőbarát megközelítést, és hogy közben megtartotta a saját stílusát, egyedi vizuális világát. A különleges, egyszerre vicces, és meghökkentő stílusú rendező Richard Corliss, a Time Magazine kritikusa szerint technikai zsenialitását vibráló élettel töltötte meg.
"A film művelt és kedves ábrándozás a serdülőkorról, erről a furcsa szakadékról gyermekkor és felnőttkor között. Szépen tolmácsolja egy olyan falkotó gondolatait aki közeli kapcsolatban áll saját belső lázadó fiatalkori énjével" - írta a Toronto Star kritikusa, Peter Howell.
A Variety kritikusa, Peter Debruge is patetikusan lelkendezett róla: „A Holdfény Királyság nem mágikus Sohaországot ábrázol, hanem azt a súlyos pillanatot, amikor a világ igazán kicsinek tűnik és egy naiv vonzalom mindent elsöpör".
Bruce Willis-t is dicsérték, kiemelték, hogy kilépett eddigi, évtizedek óta kialakított karakteréből, és és tökéletesen asszmilálódott Andersonnak a furcsa figuráival teli aprólékosan kidolgozott világban.