Dörner: Most pénzt tarhálok

2012.03.08. 13:27 Módosítva: 2012.03.08. 13:47
Egy hónapja vezeti az Új Színházat Dörner György, aki jelenleg pénzt tarhál, hogy valamiből működtetni tudja a színházat. A márciusi műsorban több a koncert, mint saját előadás. Az előadások közül többet technikai okokra hivatkozva mondtak el. Két falat pogácsa között Dörner beszélt arról, mit jelentenek a technikai okok, de nem árulta el, mennyi pénzből dolgozik az Új Színház. A Színházak éjszakája sajtótájékoztatóján sikerült végre néhány kérdést feltennünk az új igazgatónak, akit Tarlós István októberi döntése óta igyekszünk interjúra bírni. Ön tudja, mekkora lesz a lába 87 éves korában? Dörner se tudja!


Február 1-jén vette át Dörner György az Új Színház vezetését Márta Istvántól. Az átvételt nagy ellenállás előzte meg: Tarlós októberi döntése után kikerült Dörner és Csurka István közös pályázatának szövege. A pályázata szerint Hátország Színháznak keresztelte volna át az Új Színházat. "A fenntartó hozzájárulásával Hátország Színházra szeretném változtatni a firmát. A Hátország a szociálliberális iga alatt nyögő magyarságot jelképezi. Egy, az egész nemzet számára életbevágóan fontos visszafoglalási igényt jelent be".

Az átvételt követően Dörner több darabot levett, sokat pedig szerzői jogi problémák miatt nem játszhatott. A februári hónap előadásait még az előző vezetés szervezte, a márciusit már az új: a havi programban több a koncert a színdaraboknál, ráadásul ezek közül a legtöbb vendégjáték. A Ghymes, a Credo Együttes, és Papp-Sárdy N. B. B. ad koncertet. Egészen meglepő például a Harsányi Gábor rendezte Pesti srácok, amit az Ady Endre Művelődési Központ Újpesti Színházának lelkes, de amatőr, OKJ-s képesítéssel rendelkező fiataljai adnak elő elrettentő lelkesedéssel.

Nagy változás nem indult meg februárban. Információink szerint Tarlós István októberi döntése után fokozatosan egyre többen jártak az Új Színházba, a januári hónap telt házakkal telt, ami lassan futott ki februárban. Gazdaságilag tehát jól járt az Új Színház a felfordulással. Jelenleg azt nem lehet tudni, hogyan fogynak a jegyek a márciusi vagy áprilisi előadásokra, esetleg igaz-e, hogy a szokottnál olcsóbban lehet már jegyeket szerezni az előadásokra, mert ilyenekről is kaptunk információkat. A jövő évi műsorterv nagyjából megvan, április folyamán kiosztják a szerepeket is.

A társulattól távozott néhány színész, így Pokorny Lia, akiről annyit lehet tudni, hogy az RTL Klubon tavasszal jelentkező Csillag születik zsűrijének tagja lesz. A vezető színészek közül Gáspár Sándor jelezte, nem kíván együtt dolgozni Dörnerékkel, a színházvezetés felmondta Galkó Balázs szerződését. Galkó jövőjéről Dörner annyit mondott nekünk, hogy "ugyanaz, mint a közértben, boltban, hentesnél, megy, vásárol, létezik, mit tudom én".

A március már sokkal nehezebben megy. Február végén az Új Színház közleményt adott ki, amelyben jelezték, technikai okok miatt előadások maradnak el. Nem kerül színpadra a Szamártestamentum, a Karnyóné, és a Szivárvány szép kapujában se. Mindhárom előadás a Forrás Színház vendégjátéka, akikkel Dörner rendszeresen játszik, a Karnyónét rendezőként is jegyzi. A Dörner vezette Új Színház első premierje a március 23-i Földindulás című darab lesz Pozsgai Zsolt rendezésében, a főszerepekben Szakács Tiborral, Koncz Gáborral és Bordán Irénnel. Az új darabban csak a korábbi társulat néhány tagja kapott szerepet.

A következő hónapok előadásterveiről annyit mondott csak Dörner, hogy a nézőket szeretné képviselni, a népszerű előadásokat megtartaná, vagyis harcolnak azért, hogy ezeket az előadásokat megtartsák, így műsoron maradhat A hattyú és A varázshegy.  A csúnya című előadást viszont le kell venniük, mert nem tudnak megegyezni a szerződésről.

Kisebb meglepetést jelenthet, hogy az április műsorterv szerint újból színpadra kerülhetnek a Márta István időszakában bemutatott darabok, A hattyú, a Don Carlos, és persze A varázshegy, ami az utolsó bemutatója volt a régi vezetésnek. Ez utóbbit egyébként a jogtulajdonos levetette, ezért Szikora János rendező levelet írt Thomas Mann regényéből írt színdarab védelmében: "Úgy gondoljuk, attól, hogy kicserélték a házszámot, az előadás nem lett más. Nem a hallgatás idejét éljük".