Auguszta
-3 °C
2 °C

Csendben meghal a Budapest Televízió

2009.08.29. 19:43
Az Index információi szerint a Budapest Televízióhoz kinevezett felszámolóbiztos a tulajdonos próbálkozásai ellenére bezárja a csatornát. Vasárnap éjfélkor várhatóan elsötétül a képernyő.

Közel féléves agónia után most már tényleg kimúlik a Budapest Televízió, hiába mondogatta, hogy „csuda jól vagyok", a kirendelt felszámolóbiztos ezt nem hitte el. Az Index információi szerint várhatóan vasárnap éjfélkor sötétül el végleg a kilencvenes évek végén kultikussá vált gagyicsatorna, ahol Anettka bőr forrónadrágban fogadta a részegen betelefonáló nézőket.

Információink szerint a kinevezett felszámolóbiztos, Dr. Kincs László, a Budapest Invest Zrt. munkatársa döntött úgy, hogy befejezi a műsorszolgáltatást a Budapest Televízió Tömegkommunikációs Zrt.,annak ellenére, hogy Bródy Péter, a cég tulajdonosa mindent megtett, hogy a csatorna tovább folytathassa a sugárzást.

Próbálkoztak

Először Bródy megpróbálta a csatorna kábelszolgáltatókkal kötött szerződéseit egy másik cégbe, azEurópa Televízió Zrt-be átmenteni, de az ORTT formai okokra hivatkozva először visszadobta, később a pótlási határidő lejárta után visszautasította a cég műsorszolgáltatási bejegyzésre vonatkozó kérelmét, vagyis hiába sikerült volna a szerződéseket a másik cégnek átadni, az új részvénytársaság nem sugározhatott volna. A Budapest Televízió eközben névváltoztatási kérelmet is benyújtott az ORTT-hez, hogy ősztól Budapest Európa Tevevízió néven működhessenek, de a médiatestületnek erről már nem kell döntenie, hiszen jó eséllyel a hivatal nyári szünetének vége előtt megszűnik az adó.

A felszámolóbiztos és a tulajdonos közti ellentéteket jól jellemzi, hogy Kincs László augusztus 13-án csak rendőrök segítségével jutott be a Budapest Tv épületébe, mert a televízió igazgatója, Bródy Péter nem akarta beengedni. Az Index információi szerint a műsorszolgáltatás beszűntetését is azért halogatta eddig a felszámolóbiztos, mert nem voltak meg a kábelszolgáltatókkal kötött szerződések, így nem lehetett tudni, hogy pontosan mely cégeket is kell értesíteni a szerződés felmondásáról.

Tartoznak

A Budapest Televízió ellen idén tavasszal indult meg a felszámolási eljárás. Az eljárást a tel-avivi tőzsdén is jegyzett, izraeli székhelyű Space-Communication Ltd. kezdeményezte, azonban más hitelezők is jelentkeztek, azt állítva, hogy a 18 éve sugárzó Budapest Tv velük szemben sem rendezte adósságát.

A követelések pontos összegéről nem árult el részleteket a felszámolóbiztos, annyit lehet tudni, hogy az ORTT-nek még mindig 12,5 millió forint műsorszolgáltatási díjjal tartozik a csatorna, emellett jelentős tartozása van az adóhivatallal szemben is. A hitelezői igények bejelentésének határideje május 9-én járt le, értesüléseink szerint ekkor már biztos volt, hogy a csatorna nem folytathatja tovább.

Nincs benne pénz

Azt nem lehet pontosan tudni, hogy mi is okozta a Budapest Televízió vesztét, hiszen a hagyományos médiában szokatlan, sőt néha teljesen ismeretlen üzleti megoldásokat informátoraink sem ismerték pontosan. Annyi biztos, hogy sokat ártott az üzletnek a gazdasági válság, illetve az, hogy a magyar vállalkozók az utóbbi tíz évben megismerkedtek a marketing és a reklám alapfogalmaival.

A Budapest tv ugyanis ingyen jut el a nézőkhöz, a kábelszolgáltatók nem fizetnek a csatornának, így a csatorna fő bevételi forrása a műsoridő értékesítése. Anettka távozása óta azonban egyre rohamosabban csökkent az amúgy sem túl népszerű adó nézettsége, így egyre kevesebben akartak műsoridőt venni külön bejáratú őrültségeiknek a csatornán.

A Budapest Televízió reklámbevételei is drasztikusan csökkentek az elmúlt években, mivel egyre kevesebb kis cég látott fantáziát a tévéreklámokban.

A csatornán futó reklámokat ugyanis általában a Budapest Televízió gyártotta, elég, ha a legendás „Korpa közé keveredtem” fősorú kampányra gondolunk, amiben Benkő Dániel szórt mezítelen testére magvakat. Ezeket a reklámokat pedig általában azért rendelték meg a cégek, vállalkozók, hogy benne legyenek a tévében. Mert a Budapest Tv közelről azért egy valódi tévécsatornának látszott.