Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Sláger helyén induló új adót a hivatalos bejelentés szerint Neo FM néven indítja el a nyertes FM1-konzorcium, amely az Econet érdekeltségi körébe tartozó Radiocafét és a szintén az Econethez tartozó Est Média Groupot takarja. A november 19-től az ország 81 százalékán fogható új adóról hivatalosan annyit árultak el, hogy a Neon FM-en a nívós zenei tartalom mellett kulturális műsorok is lesznek, a magyar zene aránya a pályázati kiírás alapján eléri a 35 százalékot, az adásidő 30 százalékában közszolgálatinak minősülő programok mennek majd.
Hajós András is
A Neo FM a hivatalos közlés szerint paradigmaváltást jelent majd a piacon, és emberközelibb formátumokat vezet be a magyar rádiózásba. Mindez az Index információi szerint annyit jelent, hogy a Slágerhez képest az új adón sokkal több lesz a beszélgetős műsor, nem lesznek félórás vagy annál is hosszabb zenei blokkok. A rádiózásban csúcsidőnek számító reggeli időszak mellett a másik kiemelkedő hallgatottságú sávban, hétköznap délutánonként négy és hét óra között is élő műsorral jelentkezik a Neo FM. A műsorok nagy része információink szerint interaktív lesz, vagyis várni fogják a hallgatók hívásait.
Úgy tudjuk, a Neo FM nem másolja sem zenei világában, sem műsorstruktúrájában a konzorciumban tulajdonos Radiocafét, de várhatóan több régi műsorvezető feltűnik a november 19-én induló műsorfolyamban. Akár már novembertől műsort kaphat a Neo FM-en többek között Hajós András is, illetve Lovász László, de a tárgyalások még jelenleg is folynak.
Klassz, de nem tudni hogyan
A másik rádióról, a jelenleg még a Danubius által használt, országosan 63 százalékos lefedettségű frekvencián november közepén induló csatornáról még kevesebbet tudni. A nyertes Advenio állítólag a Klassz Rádió nevet adja az új csatornának, a cég már lefoglalta a klasszradio.hu címet, ahol azonban még nincs semmi tartalom.
Úgy tudjuk, a Klassz Rádió inkább a hetvenes-nyolcvanas évek zenei világából merít, ezen az adón is 35 százalék lesz minimum a magyar zene aránya. A pályázat alapján a Klassz heti 100 percet, de legalább a műsoridő 1,33 százalékát szánja kulturális műsorokra, illetve civil magazinműsorokra.
Az FM1 egyébként aláírt egy nyilatkozatot, hogy ha az ORTT kéri, lemond budapesti frekvenciájáról, de a konzorcium arra számít, hogy erre nem kerül sor. A másik nyertes, a Lánchíd Rádióval egy cégcsoportba tartozó Advenio a pályázati kiírás ellenére nem adott le ilyen nyilatkozatot.