Új rádiók: kevesebb zene a Neon, kultúra és örökzöldek a Klasszon

2009.10.29. 13:59 Módosítva: 2009.10.29. 17:04
Az FM1 és az Avdenio új országos rádióiról még keveset tudni, de várhatóan nem nagyon emlékeztetnek majd a cégekhez tartozó Radiocaféra és Lánchíd Rádióra. A most még sugárzó adókhoz képest több lesz a magyar zene és az élő műsor.

A Sláger helyén induló új adót a hivatalos bejelentés szerint Neo FM néven indítja el a nyertes FM1-konzorcium, amely az Econet érdekeltségi körébe tartozó Radiocafét és a szintén az Econethez tartozó Est Média Groupot takarja. A november 19-től az ország 81 százalékán fogható új adóról hivatalosan annyit árultak el, hogy a Neon FM-en a nívós zenei tartalom mellett kulturális műsorok is lesznek, a magyar zene aránya a pályázati kiírás alapján eléri a 35 százalékot, az adásidő 30 százalékában közszolgálatinak minősülő programok mennek majd.

Hajós András is

A Neo FM a hivatalos közlés szerint paradigmaváltást jelent majd a piacon, és emberközelibb formátumokat vezet be a magyar rádiózásba. Mindez az Index információi szerint annyit jelent, hogy a Slágerhez képest az új adón sokkal több lesz a beszélgetős műsor, nem lesznek félórás vagy annál is hosszabb zenei blokkok. A rádiózásban csúcsidőnek számító reggeli időszak mellett a másik kiemelkedő hallgatottságú sávban, hétköznap délutánonként négy és hét óra között is élő műsorral jelentkezik a Neo FM. A műsorok nagy része információink szerint interaktív lesz, vagyis várni fogják a hallgatók hívásait.

Úgy tudjuk, a Neo FM nem másolja sem zenei világában, sem műsorstruktúrájában a konzorciumban tulajdonos Radiocafét, de várhatóan több régi műsorvezető feltűnik a november 19-én induló műsorfolyamban. Akár már novembertől műsort kaphat a Neo FM-en többek között Hajós András is, illetve Lovász László, de a tárgyalások még jelenleg is folynak.

Klassz, de nem tudni hogyan

A másik rádióról, a jelenleg még a Danubius által használt, országosan 63 százalékos lefedettségű frekvencián november közepén induló csatornáról még kevesebbet tudni. A nyertes Advenio állítólag a Klassz Rádió nevet adja az új csatornának, a cég már lefoglalta a klasszradio.hu címet, ahol azonban még nincs semmi tartalom.

Úgy tudjuk, a Klassz Rádió inkább a hetvenes-nyolcvanas évek zenei világából merít, ezen az adón is 35 százalék lesz minimum a magyar zene aránya. A pályázat alapján a Klassz heti 100 percet, de legalább a műsoridő 1,33 százalékát szánja kulturális műsorokra, illetve civil magazinműsorokra.

Az FM1 egyébként aláírt egy nyilatkozatot, hogy ha az ORTT kéri, lemond budapesti frekvenciájáról, de a konzorcium arra számít, hogy erre nem kerül sor. A másik nyertes, a Lánchíd Rádióval egy cégcsoportba tartozó Advenio a pályázati kiírás ellenére nem adott le ilyen nyilatkozatot.