Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHárom női lap is nyert a válságon
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Idén tavasszal is voltak női lapok (Blikk Nők, Meglepetés, Kiskegyed, Maxima), amelyek a válság ellenére tudták növelni eladott példányszámaikat, azonban meglepetésre pont ezek az egy évet átfogó vizsgálat tükrében már veszteseknek számítanak.
2008 3. negyedévét és 2009. 3. negyedévét összevetve a válság első egy évének nyertese a női lapok piacán a Glamour, amiből 5,6 ezerrel fogyott több (most 64,2 ezer), mint egy éve, és így 9,6 százalékos növekedést ért el. A második nyertes a Marie Claire, amit idén nyáron 27,8 ezren választottak az újságosoknál (+2,7 százalék), viszont tavasszal még vezette a vesztesek toplistáját 23,9 százalékos veszteségével. A harmadik nyertes a Cosmopolitan, ami hibahatár közeli 184 példányos többletével +0,3 százalékos növekedést produkált (48 ezer értékesített példány).
A vizsgált többi tíz lap vesztett a válságon. Nem örülhet felhőtlenül a Glamour eredményeinek az Axel Springer kiadó, mivel a legnagyobbat a flottájukba tartozó Gyöngy bukta, amit 9,2 ezerrel kevesebben vásároltak 2009 harmadik negyedévében (25,8 ezren). A vesztesek listáján az Elle áll a második helyen, belőle tavaly nyárhoz képest 5,9 ezerrel értékesítettek kevesebbet, ez kezdeti 28,3 ezres vásárlójához képest 20,9 százalékos visszaesést jelent.
A harmadik és a negyedik helyen szintén axeles lap áll, a Hölgyvilág 17,2 százalékát vesztette el vásárlóinak, most nyáron 34,9 ezret értékesítettek belőle, a Fannyt pedig 14,7 ezerrel kevesebben vásárolták átlagosan július eleje és szeptember vége között (-16,4 százalék).
Őket követi a Marquard Kiadóhoz tartozó Joy (-10 százalék), aminek sikerült javítania tavaszi eredményein (akkor még -21,2 százalékon állt), és a sanomás Maxima (-6,4 százalék), amiből 2,9 ezerrel fogyott kevesebb, mint egy éve. A legnagyobb példányszámban fogyó (255 ezer) Nők Lapjáról 14,6 ezer vásárló mondott le (-5,4 százalék).
Igazi meglepetés, hogy a fél éve még abszolút nyertesnek (+8,9 százalék) számító Blikk Nők milyen nagymértékben esett vissza nyárra. Az év első három hónapjában 142 ezer fogyott belőle hetente, a 3. negyedévben már csak 126 ezer. Az, hogy egy év alatt csak 3,7 százalékot bukott, annak köszönhető, hogy tavaly ilyenkor 131 ezer kelt el belőle.
A vesztesek utolsó előtti helyén a Meglepetés áll (-1,8 százalék), amiből még így is 94,3 ezer kel el hetente, a Kiskegyed pedig az alig 0,75 százalékos veszteségével és 198,6 ezer értékesített példánnyal szinte a nyertesek közé tartozik.