Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz Econet.hu csoporthoz tartozó Est Media Group megvette a Sanoma Budapesttől az Exit programmagazint. A megállapodást ma aláírták, az adás-vételre a cég által kiadott sajtóközlemény szerint az elkövetkező hetekben kerülhet sor.
Az Econet.hu a múlt héten kiadott 2009-es adatok szerint egy év alatt 660 millió forintnyi veszteséget termelt, ezért a Sziget és a szintén a cégcsoporthoz tartozó Neo FM felfuttatása érdekében tovább kénytelen emelni alaptőkéjét.
Várhatóan ez újabb pénzügyi befektetők bevonásával történik majd, annyi biztos, hogy az Exitet kiadó új cégben mindössze 20 százaléka lesz az Econethez tartozó Est Mediának, a fennmaradó 80 százalék egy eddig meg nem nevezett pénzügyi bfektetőhöz kerül majd. A pénzügyi konstrukció szerint az Exit kiadásához szükséges szakmai feladatokat, vagyis a tartalom előállítását, és a sales tevékenységet az Est Media végzi majd díj ellenében, vagyis az Exit majd az Estnek számláz az újságírásért, a szerkesztésért és a hirdetésszervezésért is.
Emellett az Est közleménye szerint ők, mint kisebbségi tulajdonosok gyakorolják majd a menedzsment jogokat, míg a pénzügyi befektető feladata lesz a megvásárláshoz és a működéshez szükséges finanszírozás biztosítása.
„Az akvizícióval az EMG azonnali finanszírozási teher és kockázat nélkül tudhatja majd portfóliójában az Exit-et.”- jelezte a közleményben Balázs Csaba, az Econet.hu elnök-vezérigazgatója.
Nem jött össze
Az Exitet éppen a Pesti Est uralmának megtörésére alapította a Sanoma az ingyenes reklámképeslapokat terjesztő Boomerang Mediával még 2004 szeptemberében. 2005 decemberében a Boomerang eladta harminc százalékos tulajdonrészét a Sanomának, a kiadó azóta egyszemélyi tulajdonosként jelentette meg a programmagazint, amely leginkább a 18-29 év közötti kororsztályra koncentrál, és a Pesti Esttel ellentétben nem a programok felsorolására, hanem inkább az ajánlókra, interjúkra, magazinos tartalmakra igyekezett koncentrálni.
2009 második félévében a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség adatai szerint az Exitből hetente átlagosan 81 ezer példány került az olvasókhoz, míg a szintén ingyenes Pesti Estből 100 ezer fogyott az állványokról.