Elküldtek negyven embert a Népszabadságtól

2010.04.14. 12:50
Negyven embert küldtek el a Népszabadság Zrt.-től, főleg alacsonyabb szintről, a vezetőket és szerkesztőket inkább csak átszervezték.

„Megközelítőleg negyven fő távozott vállalatunktól – erősítette meg a hírt  Holovács Annamária, a Népszabadság Zrt. marketingigazgatója. –  A leépítés a vállalat valamennyi szervezeti egységét, a szerkesztőséget és a kiadót egyaránt érintette.”

Információink szerint a cég körülbelül negyedévre elnyújtotta a leépítést, hogy az ne számítson csoportos létszámleépítésnek, amit szigorúbban szabályoz a munkajog. Holovács elmondta, hogy ugyanakkor számos kollégával előrehozott nyugdíjazást magába foglaló megállapodást kötöttek.

Kovács Tibor elnök-vezérigazgató februárban jelentette be, hogy elbocsátásokba kezdtek, számokba akkor nem bocsátkozott, az esetet a hatékony működés és optimalizálás szándékával indokolta.

Holovács Annamária azt az információnkat nem erősítette meg, hogy egy német átvilágító cég vizsgálata miatt küldték el az alkalmazottakat. „A leépítési folyamatot a médiapiaci átalakulások és a vállalat racionális működése indokolták. Minden költségelemet átvizsgálunk, és ennek eredményeként közel huszonöt százalékos költségcsökkentést érünk el.”

Információink szerint az elbocsátások a cégnél főleg az alacsonyabb szinteket érintették, holott a külföldi cég épp a számtalan vezetőtisztségen csodálkozott: túl sok a Népszabadságnál a szerkesztő és egyéb felsőszintű titulus. Vezető nem távozott a laptól, csak átszervezték őket, az egyik főszerkesztő-helyettest még évvégén nyugdíjazták. Holovács szerint érintett vezető tisztségeket is a leépítés a szerkesztőségben és a kiadóban egyaránt, a tanácsadócég álláspontjáról nincs információja.

A létszámcsökkentés mellett más hatékonyságnövelő módszereket is bevezetnek, mondta el a marketingigazgató. „Számos olyan fejlesztést is végrehajtunk, melyek a bevételt növelik. Ilyen a bővülő mellékletrendszer, a lapnak tematizáltságban jobb tagoltsága, a pénteki kulturális melléklet, mely az előző év hasonló időszakához megduplázta a hirdetési bevételeit. Online fejlesztéseket is kiemelnék: a NOL folyamatos fejlődését, illetve a Hírmátrix és a Jobmátrix új szolgáltatásokat.”

A létre nem jött Vasárnapi Népszabadság hetilap vesztesége, ami a vezérigazgató szerint csak töredéke a háromszázmillió forintos értesülésünknek, Holovács szerint nem volt oka az elbocsátásoknak.