Tévék helyett napilapokban reklámoz a kormány
A jelenlegi Orbán-kormány állami intézményei és cégei (a Magyar Posta Zrt., a MÁV Zrt., az MV Zrt. és a Szerencsejáték Zrt.) teljes reklámköltésük egynegyedét, listaáron több mint egymilliárd forintot a napilapokban költötték el tavaly április és november között.
Titkolják a preferált lapok nevét
Az Index megkereste a kutatást végző Kantar Mediat, hogy kiderítse, mely napilapokban költött a legtöbbet a kormány, de Mihálszki Zsuzsanna kommunikációs munkatárs azt válaszolta, hogy ugyan erre is megvannak az adataik, de azt egyelőre nem akarják nyilvánosságra hozni. Mint mondta, a hat hónap eredményeiből korai lenne következtetéseket levonni, szerinte érdemes legalább egy évet vizsgálni ahhoz, hogy a korábbi kormányok médiaköltéseivel össze lehessen hasonlítani az eredményeket.
A Kantar Media kutatását ismertető Napi Gazdaság szerint a Gyurcsány-kormány első hónapjaiban a tévék és a napilapok fej-fej mellett (32-30 százalékkal) részesedtek állami reklámokból, míg a 2002-es kormányváltás utáni hónapokban ez az arány 41-35 százalék volt a tévék javára. A Medgyessy-Gyurcsány kormány idején a tévék csak 2005-ben vesztették el vezető szerepüket, és csökkent részesedésük 30 százalék alá, miközben a napilapoké 35, a rádióké pedig 14 százalékra emelkedett.
Kevesebbet költöttek a Gyurcsány-kormányhoz képest
A Gyurcsány-Bajnai kormány idején fokozatosan emelkedett a televíziókban elköltött reklámok összege, 2006-hoz képest 2009-re a duplájára nőtt. A napilapokban elhelyezett állami hirdetések értéke hullámzó volt, a legtöbbet 2008-ban költötték újságokra, listaáron 2,3 milliárd forintot.
A második Orbán-kormány első félévében elköltött összeg 24 százalékkal kevesebb 2006 hasonló időszakához képest, de közel 60 százalékkal több, mint amennyit a Medgyessy-kormány megalakulása után fordítottak erre a célra.