Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMár négy és fél órát rádiózunk
2011 márciusában (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,7 százaléka, azaz 7555000 fő hallgatott rádiót – derül ki a Gfk-Ipsos legfrissebb kutatásából. A februári adatokhoz (4 óra) képest pedig további 26 perccel nőtt a napi rádióhallgatottság.
A múlt hónapban a napi hallgatottsági görbe csúcspontja tovább növekedve az előző hónapban mért adatokhoz viszonyítva meghaladta a 30 százalékos hallgatottságot a reggeli csúcsidőszakban – írja a mediapiac.com. Az intenzív délelőtti rádióhallgatás utáni jellemző kiemelkedési pont - délután 3 óra - hallgatottsága is jelentősen növekedett, és a februári 17 százalékos érték után márciusban elérte a népesség több mint ötödét, 20 százalékos érték fölé emelkedett.
A rádióhallgatók háromnegyede egy kiválasztott rádió műsorfolyamát kíséri figyelemmel a nap folyamán, míg további közel 20 százalékuk két csatornát is rendszeresen hallgat - derül ki a GfK és az Ipsos közös kutatásából.
A 15-49 éves korcsoportban naponta átlagosan 1 millió fölötti hallgatója volt márciusban a Class FM-nek. Ebben a korosztályban a NeoFM a második 787 ezres hallgatói táborával, őket a Kossuth rádió követi 383 ezres átlagos napi hallgatószámmal. A teljes lakosság körében azonban továbbra is a Kossuth Rádió vezet, naponta átlagosan 1,64 millióan hallgatták.
A NeoFM-et naponta átlagosan 169 ezren hallgatták Budapesten márciusban, a Class FM esetében ez a szám 165 ezer volt. Februárban még 189 ezren voltak kíváncsiak naponta a NeoFM műsorára és 153 ezren a Class FM-ére – idézi a kutatást az mmonline.hu.
Az idei kutatások összehasonlításából azonban kiderül az is, hogy a december-februári időszakhoz képest csökkent Budapesten az MR1 hallgatottsága a január-márciusi időszakban (71 ezerről 66 ezerre), míg a Petőfié nőtt (63-67), a Bartóké pedig stagnált (15 ezer). De csökkent a Klubrádióra (41-39) és a Rádió1-re (120-116) tekerők aránya is. A kis csatornák közül az időszak nagy nyertesei az Info Rádió (23 -25 ezer) és a Rádió Café (9-13 ezer).