Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Klub Rádió vitába száll Szalai Annamáriával
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Klub Rádió saját honlapján reagált a Médiatanács elnökének, Szalai Annamáriának a Hír Tv Péntek 8 című (első és másodikrész) műsorában elhangzott állításaira, megpróbálva tételesen cáfolni azokat, mert szerintük "a vádak nagyon durvák". Szalai Annamária szerint provokatív céllal adott be a Klub Rádió nagyon gyenge pályázatot, és tudatosan folytattak mindenféle nyomásgyakorlást. A nagyon gyenge pályázat egyébként egy ponttal ért el kevesebbet, mint a győztes, aki 66-ot gyűjtött.
Hogyan kaptak ki egy ponttal?
"Díjajánlat: Autórádió - 15 pont, Click Rádió - 14 pont, Klubrádió - 11 pont, Rádió1 - 11 pont, Rumba Rádió - 11 pont.
Helyi közélet: mindenkinél 20 pont.
A zenei műsorszámok aránya a teljes műsoridőben: mindenkinek 10 pont, a Klub Rádiónak 7 pont.
A magyar zenei műsorszámok aránya: mindenkinek 10 pont.
A műsorterv (ez volt az úgynevezett szubjektív elem): Klub Rádió - 12 pont, Autórádió - 9 pont, Click Rádió - 4 pont, Rádió1 kft - 3 pont, Rumba - 1 pont.
Médiaszolgáltatási tapasztalat: Autórádió - 0 pont, Klub Rádió - 3 pont.
Kiegészítő médiaszolgáltatás: mindenkinek 2 pont.
Ha ezt összeadják, akkor kijön az eredmény az 1 pont különbséggel. Évi 75 millió forintot ígért az egymillió forint alaptőkével a közelmúltban létesített Autórádió Kft. 20 millió forinttal ígért többet, és örömmel vállalt kevés szöveget, és sok zenét a maximális pontszámhoz". Forrás.
A Klub Rádió egy beszélgetős rádiót csinált volna, a Médiatanács főleg zenét adó rádiót akar ott is, ahol korábban beszélgetős műsorok voltak. Az új díjfizetési rendszerben hátrányt élveznek a beszélgetős rádiók a zeneiekkel szemben, tartja a Klub Rádió.
A 95.3-as frekvencia minimális díját a Médiatanács 22 millió forintról 53-ra emelte.
A Klub Rádió 55 millió forintos díjajánlatot tett a későbbi nyertes Autórádió Kft. 75 milliójával szemben, akik bevallottan nem rendelkeznek rádiózási tapasztalatokkal. A két rádió között a döntő különbséget, az 1 pontot az jelentette, hogy az ún. szubjektív pontozásban jelentősen felhúzták az Autórádió ajánlatát, akik egyébként nagyobb díjajánlatot tettek, sokkal több zenét vállaltak.
A pályázat egyáltalán nem volt átlátható a Klub Rádió szerint, a pályázatok a mai napig nem nyilvánosak: "a pályázati folyamat a perdöntő kérdésekben nem volt nyilvános. Például, amikor a jelentkezők beadták a pályázatukat, akkor az úgynevezett tenderbontás során senki sem tudhatta meg, hogy a riválisok mit ajánlottak ugyanazért a frekvenciáért a legfontosabb vállalásaikban. A tendernyitás értelme éppen az, hogy a versenyzőket megnyugtassa a folyamat tisztaságáról. A tenderbeadás pillanatában teljesen tisztán láthassa mindegyik fél, kinek, mit tartalmaz a pályázata. Ezzel szemben a pályázatok máig sem nyilvánosak. Az eredményhirdetés után sem kényszeríti a Médiatanács a versenytársakat a pályázatuk nyilvánosságra hozatalára, vagyis senkinek semmilyen bizonyítéka nem lehet azzal kapcsolatban, hogy a pályázati folyamat során csorbult-e a versenysemlegesség."
A Klub Rádió szerint Szalai Annamária szándékosan csúsztat, amikor az ismert pontokkal szemben azt állítja, közéleti és helyi közéleti válallásban is megverték a Klub Rádiót. Ezekre minden pályázó ugyanannyi pontot kapott.