Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMCsak Simicskához köthető cégeket hívtak meg a közmédia tenderére
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ahogy azt a K-Monitor korrupciófigyelő blog hétfőn megírta, csak két Simicska-érdekeltségbe tartozó céget hívott meg a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap a közterületi reklámkampányok szervezésére kiírt hirdetmény nélküli tárgyalásos tenderére.
Publimont - Mahir 1:0
Állami megbízások
A k.blog.hu szerint a két céghez eddig is rendszeresen csorogtak kormányközeli médiaügynökségeken keresztül állami hirdetési pénzek. Többek között a Szerencsejáték Zrt., az MVM Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt hirdetései is a Publimont és Mahir felületein jelentek meg. A Publimont az MTVA-tól korábban közvetlenül is kapott megbízásokat, a Mahir Cityposter pedig legutóbb a MüPa tenderén nyert.A Fidesz gazdasági háttérembereinek mondott Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Publimont ellenfele a kapcsolt vállalkozásain keresztül a szintén Simicska-érdekkörbe tartozó Mahir Cityposter volt.
A meghívást július 2-án küldték meg a kiválasztott ajánlattevőknek, a szerződést pedig augusztus 10-én megkötötték a nyertes Publimonttal, ami 2.916.600 forint plusz áfás ajánlattal győzött a Mahir 3.298.800 forint plusz áfás ajánlatával szemben. A szerződés végleges összértéke 20 millió forint plusz áfa.
A Közbeszerzési Értesítő szerint "a szerződés végleges összértéke tekintetében a megkötött szerződés teljes (keret)összege, míg a figyelembe vett legalacsonyabb és legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat értéke tekintetében az ajánlattételi felhívás szerint meghatározott teljesítés (mintatermékek) ellenértéke került megjelölésre".
Tiltakoznak az ellenzéki pártok
Az ügy miatt az MSZP és az LMP is tiltakozását fejezte ki. A szocialisták szerint "úgy tűnik, Simicska Lajos megunta, hogy a második Fidesz-kormány hatalomra jutása óta gyakorlatilag nem talál ellenfélre a hazai közbeszerzési piacon. Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az MTVA legújabb, közterületi reklámozásra kiírt pályázatán két cégét is elindította".
A párt szerint "az elmúlt két év gyakorlatából kiindulva az sem meglepetés, hogy az évi 70 milliárd forintból ”tengődő” MTVA a napokban egy másik haveri cégnek is kitalicskázott több mint 17 millió forintot különféle kommunikációs tanácsokért. Ezt a megbízást azonban nem a Simicska-birodalom, hanem a Fidesz egykori, utóbb jogerősen elítélt pártigazgatójának érdekeltségébe tartozó Prestige Média Kft. nyerte".
Az MSZP közleményében felszólította "a kormánypártok oligarchahálózatát fenntartó Fidesz Zrt. vezetőit, hogy azonnal és radikálisan fejezzék be a közvagyon pofátlan és jó erkölcsbe ütköző közgépesítését!".
Az LMP szerint "az MTVA vezetésének sikerült minden idők talán legröhejesebb közbeszerzési eljárását lefolytatnia". A párt szerint "az állami megrendelések 90 százalékát besöprő Simicska érdekeltségek a fénykorukat élik. Így tudott a kormányváltás előtt még veszteséges Publimont Kft. tavaly több mint 1 milliárd osztalékot kifizetni a tulajdonosoknak – Simicska Lajosnak és Nyerges Zsoltnak, a Fidesz két rettegett gazdasági háttéremberének".
Az LMP reagált arra a hírre is, amely szerint az MTVA vezérigazgatója 9,1 millió forintos jutalmat kapott tavalyi munkájáért Szalai Annamáriától, az NMHH Médiatanácsának elnökétől. A párt szerint Böröcz István "valószínűleg főként a Fidesz-közeli cégek hízlalásért" kapta a jutalmat.
Az LMP felszólította a közmédia vezetését, hogy "ha már folyamatosan hirdet a közterületeken, akkor ne kisebb összegű zárt pályázatokon, hanem egységes, nyílt közbeszerzésen válassza ki plakátcégeket".
MTVA: "Nézzék el Karácsony Gergely meggondolatlanságát!"
Az MTVA visszautasítja Karácsony Gergely LMP-s frakcióvezető-helyettes alaptalan vádjait, és felszólítja, hogy tartózkodjon a rágalmazástól - írják közleményükben.
A közmédia álláspontja szerint az LMP-s politikus "a tények ismeretének teljes hiányában" nyilatkozik és konkrétumokat hallgat el. Mint írják, "Karácsony Gergely elfelejti nyilatkozatában megemlíteni, hogy a közterületi médiafelhasználásra vonatkozó közbeszerzés egy keretösszeg felhasználását teszi lehetővé, azaz nem elköltendő, hanem felhasználható összegről szól. Az MTVA a műsoros kommunikációhoz használ közterületi reklámhelyeket, amennyiben azt szakmai szempontok indokolják".
Az alap szerint "sértő és alaptalan az a vád, mely az MTVA gazdálkodását érinti, ugyanis az MTVA a törvényi előírásoknak megfelelően készíti el mérlegbeszámolóját, teszi közzé adatait a megfelelő időben és valamennyi közbeszerzési eljárását professzionális közbeszerzési szakértők igénybevételével folytatja le és az eljárási formát minden esetben a közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően választja meg".
"Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy Karácsony Gergely a sértésekért sosem fog bocsánatot kérni, ezért megtesszük helyette: "Az MTVA vezetése Karácsony Gergely otromba és sértő kijelentéseiért elnézést kér valamennyi munkatársától. Kérjük Önöket, nézzék el a képviselő meggondolatlanságát." - zárul az MTVA Kommunikációs Igazgatóságának közleménye.