Kinga, Kincső
18 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Echo tévéseket vett fel a közmédia a kirúgások előtt

2012.11.08. 10:30
Az Index úgy tudja, hogy november elején több, régen az Echo TV-nél dolgozó szerkesztő-riportert vett fel a közmédia hírigazgatósága azt követően, hogy nemrégen kiderült, újabb 250-260 ember leépítését tervezik. Az MTVA azonban nem most kezdte az Echo TV-sek átszipkázását.

Egyes állítások szerint november elején 9, mások szerint 12 új munkatársat szerződtetett az MTVA hírigazgatósága, ebből négyen gyakornokként eddig is dolgoztak a Híradónak, öt-nyolc ember azonban új a közszolgálati média területén.

Információink szerint az új emberek mindegyike az Echo TV munkatársa volt régebben, majd átmentek a nagy reményekkel induló Parlament TV-hez, aminek azonban csak a T-Home-mal sikerült megállapodnia a kábelszolgáltatók közül.

Úgy tudjuk, hogy a Híradó stábjának Echo Tv-sekkel való felduzzasztása aggodalmat keltett a régi munkatársakban, mivel attól félnek, hogy ez arra utalhat, hogy a közelgő elbocsátásoknak „újra politikai színezete lehet”. Mint ismert, a közmédia két hullámban közel 900 embertől vált meg, köztük olyan neves újságíróktól, mint Mong Attila, Mészáros Antónia, Rábai Balázs, Siklós András vagy Luigits Tamás.

Az MTVA kérdésünkre elismerte, hogy jók az értesüléseink, mint írták: „a Hírigazgatóság stábja valóban gazdagodott néhány kiváló szakemberrel, hogy az M1/M2, a Duna Híradók és a rádiós hírszolgáltatás platformjai még teljesebb és professzionálisabb tájékoztatást nyújthassanak a közszolgálati csatornák és a Híradó mobilalkalmazás nézőinek. A bővülés oka mindemellett az az örvendetes tény, hogy a következő héttől a közmédia hírműsorai további kiadásokkal jelentkeznek”.

A közmédiában nem most kezdődött az Echo TV-sek átszipkázása, a jobboldali tévétől először a korábbi hírigazgatót, a Lomniczi-botrányba belebukott Élő Gábort hozták át, aki magával hozta Gulyás Istvánt, a csatorna egykori vezérigazgatóját is 2010 szeptemberében. Gulyás először az újraindult Szempont műsorvezetője lett, később a Híradót és Az Estét vezette, majd idén júniusban rábízták a hírigazgatói posztot is.

Az ő kinevezése után az Echo Tv-től importáltak új műsorvezetőt a köztévé reggeli és déli Híradójához, a Kossuth Rádió 180 perc című műsorát pedig egy volt Lánchíd Rádiósra bízták, most novemberben pedig újabb egykori Echo TV-s riportereket szerződtettek.

Mint ismert, október végén kiderült, hogy bár Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója júniusban azt ígérte, hogy nem lesznek újabb elbocsátások, a közmédia még az idén 250-260 fős csoportos létszámleépítést hajt végre.

A közmédiában működő 14 szakszervezet a kirúgások miatt csütörtökre nagygyűlést hívott össze, melyre elhívták Böröcz Istvánt is. Úgy tudjuk, hogy amennyiben a vezérigazgató nem megy el a találkozóra, felmerülhet a sztrájk lehetősége is.

63 milliárdos hitelt vesz fel az MTVA

A közmédia 63 milliárd forintnyi hitelt vesz fel a többi közt a Kunigunda úti székháza és gyártóbázisa megvételére. Az MTVA közleménye szerint a hitelfelvételhez kapcsolódó, hirdetmény közzétételével indult tárgyalási közbeszerzését az MFB - OTP Bank - KDB Bank - Magyar Takarékszövetkezet Bank mint közös ajánlattevők nyerték.

Az MTVA a közlemény szerint azért vette fel a hitelt, hogy a székház bérlésére vonatkozó "roppant kedvezőtlen 2010 előtti konstrukciót" felváltsa a bérletnél minden szempontból előnyösebb tulajdonszerzéssel, továbbá, hogy a közmédia örökölt adósságait mihamarabb rendezni tudja.

Egy tavaly nyáron aláírt megállapodás alapján az MTVA-nak lehetősége nyílt arra, hogy visszaszerezze a székház tulajdonjogát és ez által megvalósulhasson a közmédiumok földrajzilag egységes, a működés költséghatékonyságát és magas színvonalát biztosító elhelyezése. A hitel vételáron felüli részét modernizációs és műszaki fejlesztésekre, valamint a közmédia 2010 előtti adósságállományának törlesztésére fordítja az Alap - áll a közleményben.