A kínaiak imádják a brit drámasorozatokat

2013.07.08. 09:28
A kínai videómegosztó oldalak javában azon dolgoznak, hogy minél jobban kielégítsék látogatóik külföldi tévék iránti igényét, különös tekintettel a jobban sikerült angol drámákra. A piac adva van és a becslések szerint 2-3 év múlva 160 milliós rajongói tömeggel kell számolniuk.
sher

A könnyed amerikai műsorok és a koreai szappanoperák még mindig terítéken vannak, de a stabil fogyasztók egy növekvő tábora már a szofisztikált brit eleganciát preferálja. Olyan sorozatokat, mint például a Sherlock és a Downton Abbey.

A brit műsorok ezzel a kínai sznob popkultúra csúcsán vannak. A hétköznapokban ez úgy nyilvánul meg, hogy a brit műsorok rajongói lenézik az amerikai sorozatfanokat, akik meg a koreai szappanoperák kedvelőit sajnálják le. A tápláléklánc legalján a hazai gyártású sorozatok fogyasztói állnak.

A Downton Abbey akkora népszerűségnek örvend a legális és illegális megtekintések terén egyaránt, hogy a szalemberek elkövetkező 2-3 évben 160 millió online követőt jósolnak neki. A videómegosztók igazodtak is a trendhez. Miután a Sohu.com vállalat elindította az első dedikált brit dráma csatornáját, tavaly áprilisban a Youku Tudou is követte, ahogy júniusban a Tencent Holdings is, írja a China Realtime Report.

Tencent és Youku Tudou azon versenyeznek, hogy exkluzív szerződést írjanak alá a BBC Worldwide és a Fremantle Media cégekkel, hogy vetíthessék műsoraikat. A Tencent már 13 sorozat jogait szerezte meg, a Yuoku Tudounak 32 műsorhoz és 200 epizódhoz van a közvetítésre engedélye, köztük olyan prémiumsorozatokkal, mint a Sherlock, a Downton Abby és a Black Mirror.

Nem véletlen, hogy a brit műsorok ekkora népszerűségnek övendnek, hiszen az angol drámák összetettebbek amerikai rokonaiknál és A-listás színészek játszanak bennük. A nagy nézőszám persze mindenkinek jó, mert így a videómegosztó portálok felületeit is nagyobb befektetők keresik.