Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMost tényleg odacsapnak a médiának
Hétfőn egyéni képviselői indítvány formájában benyújtják a parlamentnek a reklámadóról szóló törvényt, értesült az Atv.hu.
A kormány tavaly már tervezte a hazai médiapiac megadóztatását, de erről a tervéről átmenetileg lemondott.
A tervezet szerint az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük.
- 5 milliárd forintig 1 százalékot,
- az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot,
- 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot,
- 15 és 20 milliárd között 30 százalékot,
- 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.
A legnagyobb adófizető biztosan az RTL Klub lesz. A cég 2009-2011 között stabilan 29 milliárd forintos árbevételt könyvelt el, aminek legalább a háromnegyede, de inkább még nagyobb szelete reklámbevétel lehet. A TV2 ugyanebben az időszakban 16-21 milliárdos árbevételt tett közzé, árbevétele folyamatosan csökkenő.
A reklámadó korábban háromszor is felmerült. Először 2000-ben, akkor az írott és az elektronikus sajtó reklámbevételeinek 6 százalékát vette volna el különadóként az állam. De akkor a kormány végül nem támogatta saját képviselőinek ötletét, és a Fidesz végül le is szavazta a javaslatot. 2008-ban az Országos Érdekegyeztető Tanács egyik ülésén a szakszervezetek 3 százalékos reklámadó bevezetését ajánlották a bankok agresszív hitelreklámozása miatt. Ebből sem lett semmi. Ahogy a 2010-ben felmerült elképzelésből sem.