Judit
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

Az RTL híradójában sírta el magát a köszvényes elefánt

2014.07.08. 19:42

Augusztusra már bizonyára nem lesz akkora flash, hogy az RTL Klub valódi problémákat vet fel, és valódi híreket csinál a Híradójában. De ezen a fülledt keddi estén azért még csodálkozunk egy kicsit azon, hogy a reklámadó miatt felpiszkált csatorna nap mint nap valódi hírtartalmat bír szolgáltatni. Persze azért nyári adásról van szó, Lázár János és Seszták Miklós közé így simán befért egy depressziós, köszvényes elefánt is.

 

De lássuk a kemény híreket! A Híradó először is jól körüljárta azt, hogyfél napra leálltak az okmányirodák, hoppon maradt gyerekes anyukák és idős emberek panaszkodtak, és megszólalt a kormányzatot hibáztató szocialista Harangozó Tamás, akinek a nevével nyilván most találkozott először életében a nézők 99 százaléka. Az okmányirodák azért válhattak politikai üggyé, mert nem volt hajlandó az RTL-nek nyilatkozni sem az üzemeltető KEK Kht, sem pedig a területet felügyelő Miniszterelnökség. De Lázár János neve máshol is előkerült, Szellő István pedagógusi tagoltsággal mondta ugyanis a nézők szemébe:

Még mindig nem került nyilvánosságra, hogy mennyibe kerültek Lázár János utazásai!

A hír lényegében ennyi volt, így azután az Origo főszerekesztőjének leváltásához vezető Lázári Kérdés lassan olyanná dagad, mint a 168 órában a „136778 napja nem tudjuk, kicsoda Joszip Tot és Kaya Ibrahim”-számláló. A bíróság egyébként pár napja hozott ítéletet arról, hogy a Miniszterelnökségnek igenis ki kell adnia az ügyről elsőként író ex-origós Pethő András számára a svájci és olaszországi út részleteit.

De azért az RTL tisztességgel átvette a nap történéseit. Volt szó az állami cégek brutális belharcokat sejtető szerződés-stopjáról, és kiégett metrószerelvények drámai képei alatt ott világított a headline:

Tarlós leállítaná a metrót

A metrórekonstrukciókkal kapcsolatos huzavonából a híradó azt is kiemelte, hogy „egyelőre az előkészületekről” döntött a közgyűlés, ami így is van, hiszen már múlt hétfőn kiderült: leghamarabb 2017-ben kezdődhet el az építkezés, addig kizárólag felmérési és tervezési feladatok folynak majd.