További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A napilapok piacán megőrizte vezető helyét a Blikk. A bulvárújságot átlagosan valamivel több mint egymillió ember olvassa naponta, de számuk 9 ezerrel csökkent az első negyedévhez képest - derül ki a Szonda Ipsos és a Gfk felméréséből. A második helyen az ingyenes Metro áll 676 ezres olvasottsággal, amely 22 ezres csökkenést mutat március óta. A harmadik a Népszabadság, napi 420 ezres olvasótáborral. A napilapot 5 ezerrel olvassák kevesebben, mint az első negyedévben. A dobogós helyezettek után a Nemzeti Sport következik 323 ezres napi olvasottsággal, majd a vidéki napilapok jönnek, első helyen közülük a Kisalfölddel, amelyet 256 ezer ember olvas naponta.
A hetente, vagy kéthetente megjelenő lapok közül az ingyenes Szuperinfó áll az első helyen. A hirdetési újságot a felmérés szerint 3,3 millióan olvassák. Ez 283 ezres növekedést jelent az első negyedévhez képest. Második a Story, 1,3 milliós olvasótáborral. A lapnak 15 ezerrel csökkent az olvasótábora március óta. A harmadik a Kiskegyed, amelyet valamivel több mint 1 millió ember vesz kézbe átlagosan. Számuk jelentősen, 125 ezerrel bővült az első negyedévhez képest. Szintén kiemelkedő, 110 ezres bővülést ért el a Nők Lapja, ezzel a milliós olvasottság fölé került a második-harmadik negyedévre.
A havonta, vagy annál ritkábban megjelenő lapok közül a Patika Magazin áll az élen, 523 ezres olvasottsággal. Az egészségügyi magazin olvasótábora 20 ezerrel csökkent március óta a felmérés szerint. Második helyen a Kiskegyed Konyhája áll, amelyet 430 ezren olvasnak rendszeresen. Számuk 15 ezerrel bővült a második-harmadik negyedévben. A harmadik a Reader's Digest, amelyet 386 ezren forgatnak havonta. A lap 33 ezerrel bővítette olvasótáborát március óta.
Kérdőívvel
A Nemzeti Médiaanalízist a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet és a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette 2610 fős reprezentatív minta alapján. A felmérés 1995 óta folyamatosan zajlik. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata, a kérdőíves vizsgálatban azt tudakolják, hogy milyen lapot olvastak a felmérésben résztvevők.
A kérdőíves felmérésekkel ellentétben sokkal drasztikusabb csökkenést mutatnak a példányszámadatok. A Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség által auditált adatok alapján ey év alatt majdnem 15 százalékkal csökkent a politikai napilapok olvasottsága. A legtöbb olvasót a Népszabadság vesztette. A Magyar Nemzetből, a Népszavából és a Népszabadságból 238,7 ezer kelt el tavaly egy átlagos nyári-őszi napon, míg idén ez a szám már csupán 198,9 ezer volt; ugyanakkor továbbra is a Népszabadság mondhatja magáénak az összpéldányszám több mint felét. Annak ellenére, hogy egy év alatt a lap példányszáma 22 százalékkal esett.
A Blikk példányszáma is nagyobb mértékben csökkent, mint ahogy az olvasottsága. Az idei év második negyedévében a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség adatai alapján átlagosan 229 912 darabot adtak el naponta, míg 2006 azonos időszakában ez a szám még 245 631 volt.