Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A karácsony és az év vége hagyományosan a Tv2-nek kedvez, a csatorna álláspontja szerint a családbarát televíziózás hálálja meg magát ilyenkor, a konkurencia meg persze arra hivatkozik, hogy a nagy rokonlátogatás, bejglievés, és előszilveszterezés közben a nagy vásárlóerejű, aktív lakosság úgyis a tévétől távol fal, koccint és bulizik, felesleges tehát annyira erőlködni.
Az eltérő értelmezések persze a tényen mit sem változtatnak: a Tv2 karácsonykor megszorongatta az RTL Klubot, szilveszterkor pedig elsöprő győzelmet aratott, ami egyébként nem meglepő, hiszen az RTL Klub csupán néhány rozsdás, már ezerszer ismételt filmmel készült az év végi ütközetre.
Bejgli, romantikus filmek
December 24-e legnépszerűbb programja a Shrek volt, az animált ogréra 1 611 766-an voltak kíváncsiak az AGB Nielsen statisztikai adatai szerint. A kereskedelmileg kiemelt célcsoportban, a 18-49 éves korosztályban még ennél is nagyobb volt a film sikere: 899 ezer ember nézte, ami 47,5 százalékos közönségaránynak felel meg. Ez azt jelenti, hogy a 18-49 évesek közül gyakorlatilag minden második néző a Shreket választotta.
Az RTL Klub közönségaránya a teljes lakosság körében ugyanekkor mindössze 25,3 százalék, volt, és a Shrek ellen küldött Télapu című karácsonyi vígjátékot is csak 1 292 363-an nézték meg.
|
Az ajándékbontogatás után az emberek ismét a Tv2 elé ültek le, hiszen a Bazi nagy görög lagzi 1 437 506 nézőt vonzott, az RTL Klubon a Kutyafuttában című film valamivel kevesebb, 1 200 152 embert csábított a csatornára.
A közszolgálati televízió eközben Micimackóval és a Kisasszonyokkal próbált hatni, nem túl nagy sikerrel, hiszen a Disney-rajzfilmet 748 304-an, míg a romantikus történelmi filmet csak 578 019-an látták.
December 25-e két legnézettebb műsora a két kereskedelmi csatorna esti Híradója volt, ezúttal a Tényeket látták többen (1 645 378 néző), de az RTL Klub Híradója sem sokkal maradt le (1 572 380 néző). A harmadik legsikeresebb program az animációt az élő szereplős filmmel keverő Scooby Doo volt az RTL Klubon 1 521 038 nézővel, és csak ezt követte a Megasztár könnyes vigaszága, amit 1 490 968-an láttak.
A Tv2 sikerei ellenére az igazsághoz hozzátartozik, hogy még az ünnepi filmekkel sem tudta a csatorna megnyerni az egész hetet: a teljes lakosság körében még mindig átlagosan 2,5 százalékkal többen választották az RTL Klubot, a hirdetőknek oly kedves 18-49 év közötti korosztályban és főműsoridőben a különbség pedig már 6,3 százalék volt az RTL Klub javára.
Konfetti, kabaré
A szilveszter már egyértelműen a Tv2-é volt, az RTL Klub a műsorra tűzött lejárt filmekkel pedig gyakran még az MTV esztrádműsorait sem tudta megverni.
Az igazi áttörést a saját gyártású szórakoztató műsorok hozták meg a TV2 számára. A Tényeket követő Magyar banán paródiashow közönségaránya már 35,9 százalék volt a teljes lakosság körében (nézőszám: 1 734 386), a 18-49 évesek között megközelítette a 40 százalékot. Az ezzel párhuzamosan az Oscar című francia filmet sugárzó RTL Klub közönségaránya ennek a felét sem érte el, ami egyúttal azt is jelentette, hogy ebben a rövid időszakban a közszolgálati tévé is beérte.
A 19.55-kor kezdődő Activity különkiadással tovább nőtt a TV2 előnye. Szulák Andrea vetélkedőjének közönségaránya már minden korcsoportban meghaladta a 40 százalékot, a kereskedelmi célcsoportban pedig megközelítette az 50 százalékot is. Ez azt jelentette, hogy a 2005-öt a tévé előtt búcsúztató 18-49 éves lakosság közül minden második ember a TV2-t választotta, míg a többiek a számtalan egyéb csatorna valamelyikét nézték.
|
A 20.45-kor kezdődő Irigy Hónaljmirigy show még ezen is túltett: a 18-49-es korosztály 53,1 százaléka választotta (nézőszám: 2 368 638), és a fiatalabb korosztályokban is meghaladta a közönségarány az 50 százalékot. A paródiashow-t követő Sas kabarénak szintén nem volt ellenfele. A teljes lakosság 51,9 százaléka, a kereskedelmi célcsoport 49,3 százaléka választotta a Mikroszkóp Színpadról sugárzott előadást (nézőszám: 2 533161).
Az MTV1 szilveszteri műsorai is a csatorna átlagnézettsége felett szerepeltek: az este nyolckor kezdődött Önök kérik című élő kívánságműsort 1 442 117-an látták, míg eközben a Meghívás egy gyilkos vacsorára című vígjátéknak csupán 555 444 nézője volt az RTL Klubon.
Az est apró sikere a Magyar ATV-jé, a csatorna ugyanis a Névshowrral megnégyszerezte átlagnézettségét. Persze így sincs szó még milliókról, az este tizenegy óra után induló esztrádműsor az AGB nielsen kutatásai szerint 195 439 nézőt csalt a kábelcsatornára.