Enikő, Melitta
9 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

A Sanomához és a Ringier-hez került az előfizetéses lapterjesztés

2007.11.28. 17:22
A konkurens kiadók újságjait is a két legnagyobb lapkiadó cége kézbesítené az előfizetőknek, miután kivásárolták a német Fiege-csoportot a nagyvárosokban monopolhelyzetben lévő cégből. A kis kiadók eddig is elégedetlenek voltak a MédiaLog szolgáltatásával, a Gazdasági Versenyhivatal szinte biztos, hogy vizsgálatot indít a felvásárlás miatt.

Kivásárolta a német többségi tulajdonos Fiege-csoportot a MédiaLog Fiege Zrt. lapterjesztő cégből a három kisebbségi tulajdonos: a Népszabadság Zrt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Zrt. - áll a három társaság szerdai közös közleményében.

A tájékoztatás szerint a kedden életbe lépett új tulajdonosi struktúrában a Ringier és a Népszabadság közösen 70, míg a Sanoma Zrt. 30 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A közleményben az áll: az év második felére sikerült a társaságnak elérnie a célul maga elé tűzött magas színvonalú szolgáltatást, ám "időközben a tervezettnél magasabb veszteség keletkezett, melynek finanszírozásában a Fiege már nem kívánt részt venni, meghozva azt a döntést, hogy kilép a magyar előfizetés-terjesztői piacról".

„A tulajdonos kiadók ellenben továbbra is elkötelezettek a sikeres működésében, ezért döntöttek a kivásárlás mellett" - tudatják.

A tulajdonosok közleménye szerint a cég megválik az eddigi vezérigazgatótól, Lengyel Lászlótól, aki információink szerint azért még néhány hónapig a cégnél dolgozik majd, hogy az átadás-átvétel zökkenőmentes legyen.

Vizsgálódna a GVH?

Az Index információi szerint a felvásárlást valószínűleg a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálja majd, hiszen a piaci verseny korlátozásának lehetősége miatt már akkor vizsgálatot folytattak a MédiaLog megalakulása miatt, amikor a nagy lapkiadók még csak kisebbségi tulajdonosok voltak a cégben.

Az ugyanis sértheti a szabad piaci versenyt, hogy a kis kiadók a két nagy, piacvezető magyaországi kiadó, a Sanoma és a Ringier tulajdonában lévő céggel (A Népszabadság is többségében a Ringier tulajdona, így tulajdonképpen a három tulajdonos csak két céget takar) kell, hogy megállapodást kössenek az előfizetői számok terjesztésére. A nagyvárosokban ugyanis a Medialog monopolhelyzetben van.

„Mi már a Medialog megalakulásakor is elmondtuk a véleményünk a Gazdasági Versenyhivatalnak a kialakult helyzetről, most is meg fogjuk ezt tenni, ha a vizsgálat során megkeresnek minket. Véleményünk szerint hátrányos a kis kiadóknak, hogy csak a konkurensük által működtetett cégen keresztül tudják terjeszteni a lapjaikat" - mondta el kérdésünkre Pallagi Ferenc, a Borsot is megjelentető Híd Rádió Zrt. kiadó vezérigazgatója.

Pallagi Szerint annyira elégedetlenek a Médialoggal, hogy egy megfelelő, új ajánlat esetén, azonnali hatállyal szerződést bontanának a céggel.

Pallagi szerint egyébként az sem lenne megoldás a problémára, ha a Médialog néhány százalékos tulajdonrészt felajánlana pár kisebb kiadónak.