Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az RTL Klub nyerte a szerdai Orbán-Gyurcsány vitát, és a miniszterelnök-jelöltek csütörtöki vitáját is az RTL Klubon nézték a legtöbben.
Fej-fej mellett az M1 és a Tv2
A teljes lakosság körében az RTL Klub 27,4 százalékos közönségarányt ért el szerdám, ami annyit tesz, hogy 1 317 303-an nézték a Fidesz és az MSZP miniszterelnök-jelöltjének szópárbaját ezen az adón. A Tv2-n ugyanezt a műsor ugyanekkor 1 134 566-an látták (23,6 százalékos közönségarány), a közszolgálati televízión pedig 1 123 536-an követték figyelemmel az eseményeket (23,4 százalékos közönségarány). Az M1 és a Tv2 nézettsége közti különbség a statisztikai hibahatáron belül esik, tehát a két adó nézettsége közt nem volt mérhető különbség.
A választókorúak esetében is hasonlóan alakult a nézettségi verseny: a 18 évesnél idősebb lakosság 27,4 százaléka az RTL klubot választotta, 24,2 százalék kapcsolt a Tv2-re, és a teljes lakosság közönségarányaihoz képest itt jobban szerepelt az M1, hiszen ebben a korcsoportban kereken 25,2 százalék nézte itt az Orbán-Gyurcsány vitát, vagyis a közszolgálati adó ebben a korosztályban jobban teljesített a Tv2-nél.
Az MSZP és a Fidesz miniszterelnök-jelöltjeinek tusájába egyébként 4 523 021 ember pillantott bele legalább egy perce valamelyik adón az AGB Nielsen statisztikai adatai szerint.
A csütörtök nem az MTV napja
A csütörtöki, négypárti vitát is az RTL Klub nyerte, hiszen a tévékészülékkel rendelkező lakosság 28,3 százaléka ezen az adón követte figyelemmel, míg 23,9 százalék a Tv2-re kapcsolt, csütörtökön viszont kicsivel lemaradt az M1. amely csak a nézők 20,3 százalékát tudta magához vonzani.
A választókorúak között sem igazán változott ez az arány: Az RTL Klub 28.9 százalékot, a Tv2 24,6, míg az M1-et 22 százalék választotta, vagyis az MTV szerdai helyzetéből sokat rontott, a többiek tartották pozícióikat.
Ezt a vitát egyébként kicsivel kevesebben nézték, mint a szerdai kétszemélyes szóbárbajt, 4 445 963 választókorút érdekelt, hogy Orbánt és Gyurcsányt hogyan szorongatják meg a kispártok vezetői.
A falusiak RTL-t néztek
Érdekes lehet a tévénézők iskolai végzettség vagy éppen lakóhely szerinti megoszlása az egyes csatornákon a négypárti vita alatt. Az AGB Nielsen adatiból annyi látszik, hogy a felsőfokú végzettségűek inkább az M1-et választották, itt 234 004 diplomás követte a vitát, míg a Tv2-re 76 455, az RTL Klubra pedig 79 017 felsőfokú végzettséggel rendelkező kapcsolt. Ebből következően a mindössze általános iskolai végzettséggel rendelkezők döntő többsége az RTL Klubot nézte (622 228 néző), a Tv2-re valamivel kevesebb alapfokú végzettségű kapcsolt (505 676-an), míg a közszolgálati televízió az RTL-hez képest még fele annyi alacsony iskolázottságú, választókorú nézőt sem vonzott (285 074 néző).
A budapestiek szintén az M1-et választották, ezen az adón volt a legtöbb fővárosi néző, míg a kisebb falvak lakossága inkább az RTL Klubot választotta.
A két vita nem csak a politikai pártoknak volt fontos, hiszen az összes olyan műsor, amely mindhárom földi sugárzású adón egy időpontban megy (például az augusztus 20-i tűzijáték) a csatorna, mint márka sikerét bizonyíthatja. Ebben a versenyben az RTL Klub nyert, de a hirdetők szempontjából egyre fontosabb nézői csoportokban az MTV is jól szerepelt.