Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A karácsony általában kedvez a Tv2-nek, az 1997-től sugallt, de azóta már kissé megkopott családicsatorna-imidzs még mindig ott van az emberek fejében, ezért nagy ünnepek alkalmával a Tv2 rendre jobban teljesít saját átlagánál, sőt általában meg is veri a fiatalosabb hangulatú RTL Klubot.
Idén azonban a Tv2 egy napot tudok csak megnyerni a háromból, december 25-én Shrek megmentette a csatorna becsületét, 24-én és 26-án azonban az RTL Klub alaposan elverte konkurensét.
December 24-én a legnézettebb program a Pata-csata című amerikai családi vígjáték nyerte, amit 1 millió 784 ezren láttak az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési rendszeréből származó statisztikai adatok szerint. A második legnézettebb program pedig az RTL Klub Híradója lett, a világpolitikailag nem túl mozgalmas napot feldolgozó ünnepi adást 1 millió 499 ezren nézték meg.
December 24-én a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti korosztályban a két adó közönségarányának különbsége 11,4 százalék volt az RTL Klub javára. Másnap viszont a Tv2 nyert 9,8 százalékponttal. A csatornának a napot Shrek megmentette meg, a 18 és 49 év közöttiek körében az ogre karácsonyáról szóló kisfilm 47,5 százalékos közönségarányt ért el, de a már sokszor vetített első epizód is 43,1 százalékot teljesített. Eközben az RTL Klubon a Reszkessetek betörők 4-et csak az éppen tévé előtt ülők 30,9 százalékot választotta.
A teljes lakosság körében mégsem Shrek lett a legnézettebb aznap: míg a Shrekből az angyalt 1 millió 765 ezren látták, addig aznap a Tények 1 millió 820 ezer embert ültetett a képernyők elé. Ezzel a hírműsor nem csak a nap, de az egész karácsony legnézettebb műsora is lett.
December 26-án aztán már megint az RTL Klub nyert, ráadásul óriási, 16,2 százalékpontos előnnyel. Amíg például az este háromnegyed kilenc után kezdődő Doktor Dolittle 2-t a 18 és 49 év közöttiek körében 41,5 százalékos közönségarányt ért el, addig az Egy szoknya, egy nadrág csupán 18,4-et.
A nap legnézettebb műsora az RTL Klub Híradója lett, amit 1 millió 734 ezren néztek, míg a második a Tények lett 1 millió 561 ezer nézővel. Doktor Dolittle csak ezután következett a maga 1 millió 527 nézőjével.