Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Lassan itt a karácsony, a televíziós csatornák is műhóval szórják meg a képernyőt, egyre többször tűnik majd fel a mosóport, illatgyertyát és DVD-felvevőt kínálgató Télapó, és lassan mindent elöntenek a digitális girlandok. Ideje tehát megvonni az őszi szezon mérlegét, megnézni, hogy melyik kereskedelmi csatorna nyerte meg az őszi nézettségi versenyt, illetve, hogy melyik szeptemberben induló műsor hódította meg a nézőket, és melyik bukott óriásit.
Tarolt az RTL Klub
Az augusztus 22 és november 15. közötti időszak egyértelmű nyertese az RTL Klub, hiszen az AGB Nielsen kutatási eredményei szerint átlagosan 5,1 százalékkal többen választották, mint a konkurens Tv2-t. Főműsoridőben még nagyobb a két kereskedelmi csatorna közti különbség, hiszen az RTL Klubot esténként a tévénézők 36,1 százaléka választotta, míg a Tv2-re csak 26,7 százalék kapcsolt.
A reklámidő értékesítésekor figyelembe vett 18 és 49 év közötti korosztályban is az RTL Klub vezet 9,8 százalékponttal, ráadásul az időszak nyolcvanhat estéjéből nyolcvanszor az RTL Klub nyerte a nézettségi versenyt ebben a korosztályban.
Ebben a korcsoportban az időszak tíz legnézettebb műsorából kilenc az RTL Klubon ment. A legtöbben a Salamon király kincse című filmet nézték (1 166 675 néző), a második lett a Barátok közt (1 049 970 néző), a harmadik helyre pedig Ragályi Elemér filmje, a Csudafilm futott be, (1 020 163 néző) amit szintén az RTL Klubon vetítettek.
A negyedik a Taxi2 (1 020 136 néző), míg a legnépszerűbb Tv2-s műsor az Irigy Hónaljmirigy show-ja lett 1 001 726 nézővel.
Ökrök és buzerálás
Az őszi szezonban indult műsorok közül több is megbukott, van, amelyiket már csendben le is vettek a műsorról, mások viszont még ott agonizálnak a csatornák műsorrendjében.
A szezon talán egyik legnagyobb bukása Ganxsta Zolee Ötökör című viccműsora volt, amit az első adás után azonnal le is vettek a műsorról. A viccesnek szánt jeleneteket sorjázó műsor első adása a 18 és 49 év közöttiek között 31,4 százalékos közönségarányt ért el, viszont a teljes lakosság körében ez a szám már csak 27,2 százalék volt. Az RTL Klub nézettsége főműsoridőben 35 százalék körül van, ezért a gyengén szereplő és kifejezetten drága műsort bukásnak könyvelte el a csatorna vezetése. A már elkészült részekkel azonban még lehet, hogy találkozunk a csatorna műsorán, mivel az Index információi szerint több szponzor is érdeklődött az Ötökör iránt, így a show a viszonylag alacsony nézettsége ellenére is visszahozhatja az árát.
A szezon legnagyobb bukása címről éppen hogy csak lemaradt a Buzera, amely ugyan még látható a Tv2-n, nézettsége viszont több mint tíz százalékkal elmaradt a csatorna átlagától.
A Torgyán Józsefet és Verebes István egy asztalhoz ültető show első adását még 1 143 338-an látták, ami akkor 32,2 százalékos közönségarányt jelentett, és a 18-49 év közötti korosztályban is az éppen tévét nézők 25,5 százaléka választotta a Buzera premierjét. A múlt héten azonban a műsort már csak 852 521-en nézték, ami csupán 21,8 százalékos közönségarányt jelent, a keresőképes fiatalok közt ennél is jobban leszerepelt a műsor: mindössze 18,7 százalékos közönségarány ért el.
A legnagyobb bukások rangsorában véleményünk szerint a harmadik helyet a Tv2 Mutató című politikai-közéleti műsora szerezte meg, amely azt ígérte, hogy összetereli a csatorna nagy neveit, Frei Tamást, Bárdos Andrást, Jakupcsek Gabriellát és Sváby Andrást, de az első adás akkorát bukott, hogy a sztárok helyett most már csak Azurák Csabával találkozhatunk a késő esti műsorsávban jelentkező Mutatóban.
A műsor premierjét mindössze 257 388-an látták, ami a késő esti időpont ellenére is csal az éppen tévét nézők 18,1 százalékát jelenti, azóta pedig a Mutató nézettsége annyira leesett, hogy nem került be a százötven legnézettebb műsor közé sem. Kisebb bukás a Bajkeverők is, ami ugyan a 18-49 év közötti korcsoportban 34,7 százalékos közönségaránnyal indult, a múlt héten viszont már csak a hétfőn este tévét néző fiatalok 28,8 százaléka választotta.
Importált siker
Kepes András Világfalu című műsora viszont a premier óta mindössze 3 százalékot vesztett a nézettségéből, és a Megasztárt is a sikeres műsorok közé sorolhatjuk: a Tv2 tehetségkutatója a múlt héten a 19-49 év közötti korosztályban kiemelkedő, 39,4 százalékos közönségarányt ért el, és a teljes lakosság körében is töretlenül népszerű, a múlt héten például 1 715 537-en látták.
A szezon igazi nyertesei azonban az amerikai sorozatok, például az augusztus 26-án debütált Eltűntek, amit a premier napján az éppen tévét néző fiatalok több mint 53 százaléka választott. Azóta persze csökkent a nagy reklámkampánnyal felélesztett érdeklődés, de a lakatlan szigetre zuhanó repülőgép utasairól szóló sorozat még mindig 44,1 százalékos közönségarányt ér el péntek esténként.
A Született feleségek is sikeres: a kisvárosi háziasszonyok kalandjai még növelte is a közönségarányát a premier óta pár százalékkal, bár ebben annak is nagy szerepe van, hogy a Tv2 jó fél órával későbbre tolta a szerdánként jelentkező sorozat kezdési időpontját.