Pussy Galoret emlegette a Bond-jubileum ürügyén. Meg persze a martinit, a kocsikat és a többi ikonikus körítést.
Jön a legjobb operatőr Oscarja, a jelöltek:
Anna Karenina (Seamus McGarvey), Django elszabadul (Robert Richardson), Pi élete (Claudio Miranda), Lincoln (Janusz Kaminski), Skyfall (Roger Deakins)
Szürke ing, bordó kordblézer, eszement összeállítás.
Tavaly volt a jubileumi Bond-év, hátha ezért díjazzák most az operatőrt, akinek már régóta kijárna egy szobor. A brit 007-es legközelebb maximum a 75. évfordulón juthat Oscar-közelbe: 50 év alatt csak kettőt kapott.
Egy hosszú, ősz hajó chilei hippi veszi át a díjat, nem mindjuk, hogy nem megérdemelten, de basszus, Deakinst ráragasztották a szopórollerre.
Nemigen, majd a Pi élete.
Legjobb vizuális effektek: Bosszúállók, A hobbit: Váratlan utazás, Pi élete, Prometheus, Hófehér és a vadász.
Claudio Mirandának drukkoltam, ő is kapja. A Pi élete eléggé felbosszantott, de gyönyörű képek voltak benne a túlcsorduló giccs ellenére is. Deakinst sajnálom, de nem tudok azonosulni az „olyan régóta jelölgetik, kapjon már egy Oscart” hozzáállással.
A legjobb vizuális effektekért. Ezzel sem lehetett nagy pénzt nyerni, ezerre húsz forintot. Nem is fogadtuk meg.
Közben persze kiosztották az Arany Málna díjakat is, ahol tulajdonképpen négy film osztozott minden díjon. A legszarabb egyértelműen az Alkonyat - Hajnalhasadás második része lett, a vámpíros farkasembemberes szűzpicsáskodás vitte el a legrosszabb film, a legrosszabb rendező, a legrosszab színészgárdra, a legrosszabb folytatás, a legrosszabb férfi mellékszereplő és a legrosszabb páros díját is. A legrosszabb színésznő Kristen Stewart lett, de a Twilight-filmet menti, hogy a félig nyitott szájjal sóvárgva nézés királynője a Hófehér és a vadászban is iszonyatosan rossz volt, így két filmért egyszerre kapta a díjat.
A legrosszabb színész Adam Sandler lett, filmje, az Apa ég! kapta a legrosszabb forgatókönyv aranyfestékkel bepacsmagolt műanyag málnáját, míg a legrosszabb női mellékszereplőnek Rhiannát választották a Csatahajóban nyújtott felejthetetlen alakításáért. Ugyebár ez az a film, amit a Torpedó című játék alapjá készítettek.
Elvégre Mark Hamill is adott 78-ban a Star Warsért díjat Ben Burttnek. De úgy látszik, a CGI-tigris ma verhetetlen...
Legjobb jelmez:
Nagyszerű ötlet, Keith Urban sírva röhög rajta.
Az Oscar-átadó körül 1944-ben csaptak először nagy és publikus felhajtást, és a gálára a háborús propaganda is beszivárgott. A szervezők a hadseregnél dolgozó férfiaknak és nőknek adtak ingyenjegyeket, sőt néhányukat a színpadra is felültették, mint az a lenti videóban is látható.
Veterán jelmeztervező kapta a díjat, Jacqueline Durran. Jönnek a sminkesek:
Hitchcock, A hobbit: Váratlan utazás, A nyomorultak
Mert ahhoz már vastagon szakmabelinek kell lenni, hogy valaki megállapíthassa, hogy az Anna Karenina jelmeze jobb volt, mint a Lincolné. És van még néhány ilyen kategória vájfülűeknek-vájtszeműeknek.
Fél 4 és fél 5 között adják át a legjobb rövidfilm, a legjobb dokumentumfilm, a legjobb rövid dokumentumfilm, a legjobb külföldi film, a legjobb hangkeverés és a legjobb hangvágás díját. Utóbbi kettőért úgyis csak az Argo- és Skyfall-rajongók izgulnak.
A Nyomorultak kapta a legjobb smink/maszk díját, pedig igazán nem kellett sokat melózniuk a színészeken.
Jön a gála érdektelen része, addig is gyötörjük az olvasókat szóviccekkel, hat órát nem lehet kibírni nélkülük. Osz' kár lenne ezeket kihagyni.
Pussy Galoret emlegette a Bond-jubileum ürügyén. Meg persze a martinit, a kocsikat és a többi ikonikus körítést.
Illetve az Akadémia miatt, akik nem a derék angolnak adtak díjat a legjobb operatőrök között.
A Goldfingert énekli, ami nem az aranyérről szól, hanem egy nagyon híres James Bond-betétdal.
Bassey 76 éves, elképesztő, milyen jó bőrben van, a hangja pedig még mindig csodás.
Legjobb rövidfilm: Asad, Buzkashi Boys, Curfew, Dood van een Schaduw, Henry.
Legjobb rövid dokumentumfilm: Inocente, Kings Point, Mondays at Racine, Open Heart, Redemption.
Legjobb dokumentumfilm: 5 Broken Cameras, The Gatekeepers, How to Survive a Plague, The Invisible War, Searching for Sugar Man.
Három díj, TÖKMINDEGY ki nyeri őket. Simán le lehetne ezt a gálát zavarni két óra alatt, ha legalább nyolc kategóriát kiszednének belőle.
Az egyetlen díjazott, akinek Oscar volt a vezetékneve, Oscar Hammerstein II volt, aki dalszerzőként kétszer kapta meg a szobrot. Egyszer 1941-ben az Ó, légy jó hozzám! című film The Last Time I Saw Paris című betétdaláért, egyszer pedig 1945-ben a State Fair daláért (It Might Well Be Spring). Hallgassuk meg az előbbit.
A szervezők korábban azt nyilatkozták, hogy ez a pár perc annyira jó lesz a gálaműsorban, hogy az összes Bond felsorakoztatása vidéki, céllövöldés búcsúnak tűnne mellette. Bond-rajongóként azt mondom, inkább hallgattam volna, ahogy Roger Moore szóvicceket mesél, vagy utánozza a Bond-társait, ahogy a bluray kiadás extrái között.
Mert Jamie Foxx van a színpadon:
Volt egyébként ennél giccsesebb ebben az évezredben az Oscar.gála színpada? Tényleg olyan minták vannak a padlón, mint egy veresegyházi tetoválóműhely ribancrendszám-katalógusából másolták volna.
Liam Neeson most gyorsan összefoglal három filmet, amik nyerhetnek a legjobb film kategóriában: Argo, Zero Dark Thirty, Lincoln. Hogy miért a Schindler listája zenéjére vonul be, na azt nem értem. Miért kell emlékeztetni arra, hogy nem nyert annak idején?
Már 60 éves, de csak egyszer jelölték Oscarra, a Schindler listája főszerepéért.
"Az egyetlen színész, aki belelátott Lincoln fejébe, az John Wilkes Booth volt." Túl korai, kérdezte, amikor a közönség felnyögött.
A rendezőnek beszart a kamerája és a telefonjával, illetve egy 2 dolláros appal fejezte be a filmet, a Searching for Sugar Man címűt
A legjobb külföldi filmek jönnek: Szerelem (Michael Haneke), Rebelle (Kim Nguyen), No (Pablo Larraín), Egy veszedelmes viszony (Nikolaj Arcel), Kon-Tiki (Joachim Rønning, Espen Sandberg).
Nem kell izgulni, a Szerelmet senki nem tudja megverni.