Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAmikor a gyerekek felnőnek: Middlemist Red-albumpremier
Amikor tavaly elindult a Szám, az Index dalversenye, a budapesti Middlemist Red a mezőny egyik legfiatalabbjaként, mindössze egy kislemezes megjelenéssel került be a Single Switcheroo című dalával. A zenekar aztán bejutott a legjobb négy közé, ahol az olvasók megszavazták 2013 legjobb magyar dalának.
A Middlemist Red sikerének hamar híre ment, nyáron összejöttek az első fesztiválos fellépések és közben a Deezer zenestreaming-szolgáltatás által szervezett globális tehetségkutatót is toronymagasan megnyerték. Szóval rég volt ekkora hype magyar együttes körül (ebben persze az Index is tevékenyen kivette a részét), ezért is volt már itt az ideje, hogy elkészüljön a psych rock csapat első rendes stúdióalbuma, amit itt most nálunk hallgatható először, a tagok kommentárjával. (Deezer-profil nélkül csak fél percet enged a számokból a lejátszó, de a regisztráció ingyenes és Facebookkal is lehet csatlakozni, hogy aztán hallgatható legyen az egész album.)
Idáig minden koncertünket egy instrumentális bevezetővel indítottuk, ami megalapozta az este hangulatát, és feszültséget teremtett. Ezt szerettük volna visszaadni az albumon is az Age Of The Avalonnal.
Miután 2013 novemberében megjelent az első EP-nk, szerettünk volna 2014-ben már egy nagylemezt is kiadni. Február környékére nagyjából összeállt két új szám: a Multicoloured Drive és az Alas. Mindkét szám elsősorban Dávidtól indult, az ő gitártémái szólalnak meg legelőször, és azok is dominálnak végig.
Az Alasnál, ha jól emlékszem, az első telefonos felvételen a dob-basszus egy véletlen folytán lépett be a számba kicsit elcsúszva majd tért vissza szokatlanul, de végül annyira megtetszett, hogy így hagytuk.
A Sundowner sok ideig teljesen máshogy szólt, el is vetettük egy időre, majd szerencsére újjászületett egy egészen más hangulatvilággal, ami abszolút illett a többi számhoz.
A leghosszabb szám az albumon az Overseas nevet viseli. Szeretjük benne, hogy sikerült ilyen változatosan felépíteni és mindig valami új rész követi egymást, ami segít abban, hogy ne laposodjon el ez a majd 6 perces szám.
A Black Lips című szám alapjai akkor születtek, mikor az egyik próbán felcseréltük a szerepeket és Ábel elkezdte játszani gitáron ezt a témát. A számnak címe csak akkor lett, mikor elterveztük, hogy eljátsszuk a Black Lips előzenekaraként.
Az Animal és a Fever In Your Eyes íródtak meg leghamarabb, mindkettő szám nagy része pár óra alatt megszületett. Az előbbinek a fő gitártémáját Nóvé Soma írta 3 évvel ezelőtt és mikor sikerült új formába öntenünk, már tudtuk, hogy ezzel fogjuk zárni az albumot.
Ezen kívül a Single Switcheroo volt még adott, ami rákerült a lemezre. Nagyon szeretjük azt a számot játszani, és remélhetőleg a nagylemez megjelenése után nem csak itthon örvend majd nagy népszerűségnek.
A Winter Enclose Me volt a legelső szám amit írtunk, ez a dal még 2012 telére nyúlik vissza és itt kezdett el kibontakozni az a szokásunk, hogy legyenek vokálok a számainkban. Ebben legnagyobb inspiráció a The Beatles volt. Talán még mindig az.
2014 májusában kerültek elő megint új témák és ötletek, ekkor már körvonalazódott az album hangzásvilága, és hogy november környékén szeretnénk megjelentetni az albumot. Rengeteg új zenét hallgattunk az utóbbi fél évben. Ugyanúgy mutogattuk egymásnak Mac DeMarcót, mint az új The Horrors-albumot, hallgattunk The Black Angelst és persze Templest egyaránt amellett, hogy nem feledkeztünk meg azokról, akikből ezek az előadók javarészt táplálkoznak.
Augusztusban kezdtük el a stúdiómunkálatokat Beke Istvánnal (az Ivan & The Parazol billentyűse), ugyanazzal az emberrel, aki az EP-nél is közreműködött. Kölcsönösen szeretünk egymással dolgozni, könnyen megértjük egymást és most is flottul haladtak a munkálatok. Először az R33 stúdióba vonultunk be, hogy felvegyük a dobot, basszust és pár gitárrészt egyben az élőbb hangzás miatt. A fennmaradt gitárrészeket, énektémákat, vokálokat pedig Solymáron vettük fel Bex házistúdiójában, ott, ahol az előző kislemez is született. Kevesebb, mint két hónapunk volt a számokat megkeverni, ez néha okozott stresszes helyzeteket, de szerencsére áthidaltuk ezeket és végül mindenki büszkén bólintott rá a végeredményre."
Rovataink a Facebookon