Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSokan voltak a Szigeten, de nem elegen
További Stenk cikkek
Befejeződött a 25. Sziget fesztivál, amin 46 ezerrel kevesebben voltak, mint tavaly, ami a szervezőknek rossz, a kilátogatóknak jó hír volt, erről az idei fesztivál élményeket összefoglaló cikkünkben lehet bővebben olvasni. Tehát bent azt lehetett érezni, hogy a szokásosnál szellősebb a fesztivál, pedig kétszer is teltház volt, az egész hetes tapasztalatok arról szóltak, hogy nem kellett mindenütt sorban állni.
Néhány napja készítettünk interjút a Sziget új vezérigazgatójával, Kádár Tamással, aki idén vette át az irányítást Gerendai Károlytól. Ebben elmondta, hogy a Szigetnek ismét meg kell majd újulnia, ami nemcsak egy új arculatot jelenthet, de azt is, hogy átalakul a koncerteket szervező booking csapat is.
Ennek apropóján megnéztük, hogy hogyan alakult a Sziget látogatottsága az elmúlt 25 évben. A fesztivál folyamatosan alakult, 2012-ben készítettünk egy összeállítást arról, hogy hogyan drágulnak az ételek, ami összefüggésben van azzal, ahogy egyre nagyobb és nemzetközibbé vált a Sziget. Hasonló a helyzet a jegyárak tekintetében is, erről is készítettünk már korábban egy összefoglalást.
Az első Szigetre 43 ezren mentek ki, ekkor még 200 forint alatt volt a sör és 300 forint volt a napijegy. Egy évvel később már 143 ezren érkeztek az Óbudai-szigetre. Innentől kezdve évről évre egyre többen jöttek ide Augusztusban eldönteni a hetet, a folyamatos növekedés 2001-ben érte el a csúcsát, amikor 361 ezer ember jelentette a rekordot, ami biztos annak is köszönhető volt, hogy a Placebo és Faithless voltak a headlinerek. Ezt követően kicsit csökkent az eladott jegyek száma, ami a 2000-es években hullámzott, de 2009-ben megközelítette a 400 ezret. Akkor 390 ezer jelentette a rekordot.
Ezt nem is sikerült egy darabig megugrani, sőt 2013-ban egész 362 ezerig csökkent a látogatottság. Ekkor sem sikerült igen erős line up-ot szerződtetni, legnagyobb név David Guetta, a Blur és az Editors voltak. Egy évvel később viszont elcsúsztatták a kezdést egy héttel és sikerült megcsípni igazán aktuális zenekarokat is. Meglátszott a látogatottságon, bőven sikerült felülmúlni a rekordot, hiszen 415 ezren voltak a 2014-es rendezvényen. Újra sikerült növekedni, a jelenlegi rekord pedig a 2016-ban elért 496 ezres látogatószám.
A megnövekedett tömegre a készítőknek is reagálniuk kellett. Az A38 sátor folyamatosan nőtt a 2010-es években, főleg azért, mert este 11 után csak itt mehetnek a nagyobb nevű fellépők, viszont többször előfordult, hogy egy-egy koncertre nagyobb volt az érdeklődés, mint amennyit a helyszín elbírt. A változások hatását lehet érezni, de tökéletes megoldás továbbra sincs, idén Steve Aoki miatt telt meg a party aréna és sokan Facebookon panaszkodtak, hogy lemaradtak arról a fellépőről, aki miatt ide utaztak.
Rovataink a Facebookon